گیاهان دارویی در ۹۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان کشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در ۹۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گیاهان دارویی مانند زعفران، گل محمدی، نعنا فلفلی، اسطوخودوس، رزماری و آویشن کشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان محمد برزعلی پیش از ظهر امروز _ چهارشنبه سیزدهم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۹ گونه گیاهی زیره سبز، سیاه دانه، نعنا فلفلی، اسطوخودوس، رزماری، مریم گلی، زعفران، گل‌گاوزبان و گل‌محمدی در این استان از قابلیت توسعه اقتصادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشت زیره سبز در نوار شمالی گلستان به ویژه گنبدکاووس، مراوه‌تپه و کلاله انجام می‌شود، افزود: با توجه به میزان بارندگی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر که به صورت نرمال سالانه داریم، این مناطق گزینه خوبی برای توسعه کشت چنین محصولاتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: همچنین کشت سیاه دانه در تناوب گندم و کلزا و نعنا فلفلی در نقاطی با منابع آبی مناسب انجام می‌شود.

برزعلی تصریح کرد: در مناطق میان‌دشت، کشت اسطوخودوس، رزماری و مریم گلی به صورت مدیریت دیم و آبیاری تکمیلی در اراضی شیب‌دار کوهپایه‌ای و کشت زعفران، گل گاوزبان و گل محمدی در ارتفاعات می‌تواند توجیه اقتصادی خوبی برای کشاورزان استان گلستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی به دو صورت یک ساله و چندساله در گلستان انجام می‌شود، گفت: ۹۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت چند ساله گیاهان دارویی مانند زعفران، گل محمدی، نعنا فلفلی، اسطوخودوس، رزماری، آویشن و گل گاوزبان اختصاص دارد.

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در گلستان مربوط به محصولاتی مانند زیره سبز و زعفران است.

برزعلی بیان کرد: از مجموع گیاهان شناسایی شده در این استان ۴۰۹ گونه دارویی است که ۱۵۶ گونه در جنگل، ۹۸ گونه در مراتع، ۴۷ گونه در حاشیه مزارع و ۱۰۸ گونه دیگر به صورت مشترک در اراضی جنگلی، مرتعی و زراعی رشد می‌کند.

کد خبر 717020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.