هشدار سیل شدید در آلمان و فرانسه

وضعیت مناطق سیل‌زده اروپا همچنان متشنج است، زیرا سرویس هواشناسی آلمان نسبت به بارش مداوم باران و خطر افزایش سطح آب هشدار داده و ۱۰ بخش در فرانسه همچنان در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آلمان و فرانسهدر وضعیت هشدار سیل شدید قرار دارند.

آلمان در وضعیت قرمز جاری شدن سیل

مناطق زاکسن-آنهالت، تورینگن و نیدرزاکسن در آلمان به‌طور ویژه‌ای در خطر هستند و در بسیاری از مکان‌ها، دایک‌ها (دیوارهای ضخیمی که برای جلوگیری از سرازیر شدن آب به زمین‌های کم ارتفاع از رودخانه یا دریا ساخته شده‌اند) به‌طور خطرناکی در حال سرریز شدن هستند. وضعیت به‌ویژه در اولدنبورگ بحرانی است و در آن طغیان رودخانه هانت بخش‌هایی از شهر را تهدید می‌کند. باران بیش از حد در این منطقه خطر خیس و ناپایدار شدن دایک‌ها را افزایش داده است.

هشدار سیل شدید در آلمان و فرانسه

فرانسه در وضعیت قرمز جاری شدن سیل

۱۰ بخش در غرب و شمال فرانسه نیز همچنان در معرض هشدار سیل قرار دارند و وضعیت برای بعضی از این بخش‌ها بسیار وخیم و ناخوشایند به‌نظر می‌رسد. بخش پاس‌دوکاله برای دومین بار طی دو ماه گذشته در حالت هشدار قرمز قرار گرفته است.

اولین مورد هشدار در نوامبر رخ داد که ساکنان بلندک پس از بارندگی شدید و طغیان یک رودخانه‌ای که از شهر می‌گذرد، مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند. روستاهای بورتس و لومبرز نیز در همین بخش متحمل سیل بی‌سابقه و نابودگر شدند.

از سوی دیگر بارش شدید باران در طول شبانه‌روز باعث شده است حجم آب رودخانه‌های «لیز» و «هم» از بستر فراتر رود و سرریز شود. پیش‌بینی می‌شود این منطقه در ساعات آینده شاهد بارش ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر باران باشد.

هشدار سیل شدید در آلمان و فرانسه

کد خبر 717011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.