لزوم هدف‌گذاری در نوسازی بافت فرسوده اصفهان با حضور مردم و بخش خصوصی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر در دوره فعلی که توجه به فعالیت در نوسازی بافت‌های فرسوده بیش از پیش شده است، ساختارهایی برگشت‌ناپذیر و پایدار مدنظر قرار گیرد و توجه و هدف‌گذاری با حضور مردم و بخش خصوصی صورت گیرد، نتایج مطلوبی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در آئین رونمایی از ۱۵ سند بازآفرینی محلات اصفهان و نخستین اجلاس تجارب بازآفرینی شهری منطقه دو کشور ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: توجه به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌ها از گذشته مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گرفته و زحمات و تلاش‌های این افراد مؤثر بوده است و شاهد آثار آن هستیم، اما این موارد به‌طور کامل پاسخگوی نیاز بافت‌های تاریخی و فرسوده نبوده است.

وی افزود: برخلاف زحمات فراوانی که در سال‌های گذشته کشیده شده است و توجه بودجه و اعتبارات و توجهات نیروی انسانی که بر این موضوع وجود دارد، این اقدامات کافی نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: اگر در دوره فعلی که توجه به فعالیت در نوسازی بافت‌های فرسوده بیش از پیش شده است، ساختارهایی برگشت‌ناپذیر و پایدار مدنظر قرار گیرد و توجه و هدف‌گذاری با حضور مردم و بخش خصوصی صورت گیرد، نتایج مطلوبی رقم می‌خورد.

نورصالحی با یادآوری اینکه گاهی فرایندهای کُند و کم‌تحرکی وجود دارد، بیان کرد: در شورای عالی افرادی که مسئولیت و تکلیف دارند، خود پیش‌قدم شدند و مشوق‌هایی را به‌صورت عمومی و سراسری ابلاغ کردند، اما جریان پیدا کردن آن نتوانسته است هدف تصویب‌کنندگان را به‌صورت کامل پیاده کند و دچار برخوردهای سلیقه‌ای شده است.

وی با یادآوری اینکه با انتخاب مشاوران ذی‌صلاح اسناد پانزده‌گانه طراحی شد، خاطرنشان کرد: این موارد از سمت دست‌اندرکاران مرکز نیازمند رصد و پایش است تا اصلاحات مورد نیاز اعمال شود.

کد خبر 716970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.