هوای ۳ شهر خوزستان در وضعیت قرمز

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای سه شهر استان خوزستان امروز در وضعیت قرمز و هوای چهار شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای امروز در شهرهای هندیجان ۱۶۶ و اندیمشک و دزفول ۱۵۳ AQI رسید که نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی (قرمز) است.

بر اساس این شاخص افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین این میزان در شهرهای شوشتر ۱۳۹، شادگان و بهبهان ۱۰۸ و اهواز ۱۰۶ AQI ثبت شد که نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (نارنجی) است. بر اساس این شاخص افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلان کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر اعلم شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 716965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عارف آل کثبر IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    چی بگم که دل ما خوزستانیا خونه این همه شرکت و سرمایه جوانان بیکار آلودگی هوا مریضی بدبختیش مال ما اما سود این شرکت ها تو جیب دولت و آبادانی تهران و... صدامون که به جایی نمیرسه فقط خدا به دادمون برسه