توزیع عادلانه امکانات شهری در محله‌ها با اجرای طرح محله‌محوری مسجدبنیان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات شهری در محله‌های اراک گفت: سرانه محله‌ها و تخصیص اعتبارات و توزیع خدمات شهری در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و عمرانی در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ است.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: امید می‌رود با اجرای طرح محله‌محوری مسجدبنیان با مشارکت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی که از نکات قوت این طرح است، شاهد پیشرفت‌های مناسبی در محله‌های کم‌برخوردار شهر باشیم.

وی افزود: این اقدام گام مؤثری در راستای توجه به مردم و مردمی‌سازی و اجرای عدالت شهری توسط شهرداری می‌باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار سیدرضی موسوی گفت: لایحه طرح محل محوری مسجد بنیان پس از دو سال از سوی مجموعه شهرداری مطرح و از سوی اعضای شورا با دقت مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن مطرح و جزئیات و متن آن با دقت در سه جلسه کمیسیون تنظیم شد.

عین‌القضاتی با بیان اینکه این اقدام در راستای توسعه متوازن و دستیابی به عدالت شهری است، ادامه داد: یکی از بهترین مدل‌های مدیریت شهری در دوران کنونی توجه به منطقه، محله و ناحیه محوری است.

وی با بیان اینکه ۱۱ محله کلان‌شهر اراک در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده قرار دارد، گفت: ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در این محله‌ها ساکن هستند و ۱۱ درصد اراضی شهر ما تحت بازآفرینی شهری قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که در سنوات قبل با نگاه توسعه، حرکاتی انجام می‌گرفته، اما توسعه پایدار صورت نگرفته است و کم‌توجهی به مناطق کم‌برخوردار سبب رشد نامتوازن شهری شده است که با اجرای طرح محله‌محوری مسجدبنیان شاهد دریافت خدمات عدالت‌محورانه برای عموم شهروندان خواهیم بود.

کد خبر 716943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.