آغاز به کار بزرگ‌ترین پروژه انرژی بادی جهان

بزرگ‌ترین پروژه انرژی بادی جهان در چین به مرحله اجرا گذاشته شد تا نیازهای برق کشور را تأمین کند. منطقه ژیزانگ چین همچنین شاهد راه‌اندازی تأسیسات فتوولتائیک در بالاترین ارتفاع جهان بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گروه رسانه‌ای چین از آغاز به کار رسمی مزرعه بادی اوماتینگا، بزرگ‌ترین پروژه انرژی بادی جهان در منطقه‌ای با ارتفاع فوق‌العاده زیاد واقع در منطقه خودمختار زیزانگ این کشور خبر داد.

بزرگ‌ترین مزرعه بادی جهان

بزرگ‌ترین مزرعه بادی جهان در ناگچو و در ارتفاع ۴۶۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این مزرعه می‌تواند سالانه ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق برای شهر تأمین کند و انتظار می‌رود پس از اتصال کامل به شبکه، نیاز برق بیش از ۲۰۰ هزار ساکن را برآورده کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد ساخت این پروژه نقش چشمگیری در ترویج تحقیق، توسعه و کاربرد توربین‌های بادی در ارتفاع بالا، همچنین توسعه گسترده پروژه‌های نیروگاه بادی در ارتفاعات داشته باشد. یکی از اپراتورهای مزرعه بادی زیزانگ ناگچو اعلام کرد که تمام توربین‌های بادی به‌طور کامل مورد آزمایش قرار گرفته و تجهیزات اولیه و خطوط کلکتور در داخل ایستگاه انرژی‌گیری شده‌اند.

تأسیسات فتوولتائیک در بالاترین ارتفاع جهان

پروژه فتوولتائیک با ظرفیت تولید برق ۵۰ مگاوات برق در ساعت نیز در کنار آغاز به کار بزرگ‌ترین پروژه انرژی بادی جهان، در لوخا، یکی دیگر از شهرهای منطقه خودمختار زیزانگ به بهره‌برداری رسید. این پروژه که در منطقه ندونگ لوخا واقع شده است، تأسیسات فتوولتائیک در بالاترین ارتفاع جهان است و انتظار می‌رود ظرفیت تولید برق روزانه آن بتواند نیازهای برق نزدیک به چهار هزار خانوار را برآورده کند.

آغاز به کار بزرگ‌ترین پروژه انرژی بادی جهان

بهره‌گیری از روش‌های دیجیتال در تأسیسات جدید

چین در حال توسعه و تسریع انرژی‌های جدید در مناطق مرتفع است و بعضی از پروژه‌ها به‌طور فعال در حال بررسی روش‌های دیجیتالی برای تسهیل ساخت‌وساز کارآمد، عملیات هوشمند و نگهداری مناسب هستند.

با استفاده از سیستم مدیریت اطلاعات مهندسی پانوراما، اطلاعات ساخت‌وساز پروژه‌ها و شرایط عملیاتی تجهیزات در محل از طریق تصاویر و نمودارها ارائه می‌شود و کنترل دیجیتالی کل فرآیند، از ساخت پروژه تا بهره‌برداری و نگهداری را فراهم می‌آورد.

این سیستم عناصر اصلی مدیریت مهندسی مانند کنترل در محل، تأمین مواد و ورودی منابع را پوشش می‌دهد و پرسنل مدیریتی می‌توانند اطلاعات کلیدی پروژه را در زمان واقعی کنترل و به کارگران کمک کنند تا به موقع به موقعیت‌های غیرعادی رسیدگی و خطرات را کنترل کنند.

چنین سیستمی نه‌تنها مدیریت را در مرحله ساخت‌وساز تسهیل می‌کند، بلکه نظارت و ردیابی وضعیت تجهیزات مختلف را در محل پس از عملیاتی شدن پروژه و امکان دیجیتالی شدن کامل، بهره‌برداری کاربردی و نگهداری ایمن را نیز فراهم می‌آورد.

توسعه مؤثر منابع انرژی خورشیدی در مناطق مرتفع، منابع انرژی کارآمدتری را برای ساکنان و فرصت‌های شغلی و درآمد جدیدی را برای جوامع محلی فراهم می‌کند.

کد خبر 716933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.