ایران موضوع فلسطین را همیشه مهمترین مسئله جهان می‌داند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع فلسطین را همیشه اولین و مهمترین مسئله منطقه، جهان اسلام و حتی جهان می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر کنعانی امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در همایش ابعاد بین‌المللی مکتب حاج‌قاسم سلیمانی که در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران موضوع فلسطین را همیشه اولین و مهمترین مسئله منطقه، جهان اسلام و حتی جهان می‌داند.

وی نبرد غزه را بارزترین نقض حقوق بشر و بزرگترین بی‌عدالتی در حق یک ملت توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی راهبرد امنیت و بقای خود را در ایجاد بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان اسلام بنا گذاشته است و همچنان بر همان راهبرد ایستاده و پافشاری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه بقای رژیم غاصب صهیونیستی تهدیدی برای امنیت منطقه و دنیاست، اضافه کرد: دوام این رژیم منحوس محصول راهبرد نظام سلطه بین‌المللی علیه جهان اسلام و کشورهای منطقه است.

کنعانی ادامه داد: آمریکا اهرمی است که طی چند دهه گذشته با تمام قوا علاوه بر حمایت از رژیم صهیونیستی در بقا و تقویت آن با تمام توان خود ایستادگی می‌کند. موضوع فلسطین تنها مسئله اشغال یک سرزمین و آوارگی یک ملت نیست، بلکه پروژه اجرایی نظام سلطه در منطقه، جهان اسلام و در نظام بین‌الملل است که در صورت تثبیت آن یک گام از گام‌های بلند نظام سلطه تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به منشور حقوق بین‌الملل مقاومت برای آزادی سرزمین تحت اشغال را حق هر ملتی دانست و گفت: از این منظر مقاومت یک حرکت مشروع رهایی بخش و آزادی بخش، آزادی‌خواهانه و ضد اشغالگری است و بر این اساس، مقاومت در سرزمین فلسطین و در عملیات طوفان الاقصی یک اقدام کاملاً قانونی و شناخته شده و واکنشی طبیعی به اشغالگری بود و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و این عمل آزادی‌خواهانه هیچ مشروعیتی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امروزه نظام سلطه به دنبال ترویج سازش در منطقه است، افزود: این یک امر باطل و نامشروع است که حقی برای اشغالگر به وجود نمی‌آورد و اساساً سازش با رژیم اشغالگر منطقی نیست و کسی حق ندارد از جانب ملت فلسطین برای فلسطینیان تصمیم سیاسی و حقوقی بگیرد.

کنعانی ادامه داد: جمهوری اسلامی مقاومت برای آزادی و رهایی از اشغال را حق طبیعی ملت فلسطین می‌داند و در عین حال بر مبنای مردم سالاری کشورهای غربی به دروغ شعار آن را سر می‌دهند، اما جمهوری اسلامی مردم سالاری را به عنوان راهکاری برای حل مشکل فلسطینیان ارائه کرده است.

کنعانی، حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت را با هدف صلح، آرامش و امنیت در منطقه دانست و یادآور شد: تحقق صلح حقیقی زمانی است که یک سرزمین اشغالی به صاحبان حقیقی آن بازگردانده شود و ملت صاحب سرزمین بتوانند سرنوشت خود را به نحوی که اراده می‌کنند، رقم بزنند.

کد خبر 716896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.