مردم محور اصلی در برگزاری انتخابات هستند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم‌محور است و شروع آن در کشورمان بر پایه مردمی بودن بنیان‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، محمد رضایی، شامگاه _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در همایش بخشداران استان با موضوع برگزاری انتخابات که در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم‌محور است همانطور همه دولت‌ها مکلف به اجرای انتخابات هستند اما شروع انتخابات در ایران بر پایه مردمی بودن بنیان‌گذاری شد که این امر نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی و قانون اساسی بر پایه نظر، رأی و گفتار مردم شکل گرفته است.

وی به ارکان اصلی انتخابات با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گریزی زد و افزود: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت مؤلفه‌های انتخاباتی هستند و باید همگان در چارچوب تحقق این مولفه‌ها گام برداریم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو، اضافه کرد: تمام تلاش ما حضور حداکثری در حوزه مشارکت است و در این شاخص نیازمند کار بیشتر هستیم‌.

رضایی شناخت جامعه هدف توسط همه دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و سازمان‌های غیردولتی را ضروری دانست و به مرحله تبلیغی و تبیینی انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: حضور مردم در ایجاد شور انتخاباتی و نقش آن در حفظ آرامش و امنیت جامعه باید تبیین شود.

وی بخشداران را مسئول مستقیم انتخابات در سراسر کشور دانست و ادامه داد: تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم اندیشیده شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان، با ذکر اینکه در سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات، بخشداران سهیم هستند، به ایفای نقش تأثیرگذار آنها در حوزه انتخابات تاکید کرد.

رضایی تصریح کرد: هجمه‌های زیاد دشمنان و بدخواهان برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات همیشه وجود داشته و خواهد داشت، بنابراین ترغیب جامعه برای مشارکت در انتخابات ضروری است‌.

وی با اشاره به اینکه امسال مبنای رأی‌گیری در انتخابات فقط شناسنامه نیست، گفت: انتخابات امسال آنلاین بوده و خلاف این را نمی‌پذیریم بنابراین بخشداران نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها برای آنلاین بودن همه مکان‌های اخذ رأی اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 716894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.