اراک تنها کلان‌شهر کشور با مصرف سوخت مازوت / تحویل نامه مدیریت شهری به قوه قضائیه

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: اراک تنها کلان‌شهری که در اطراف آن اقدام به مازوت‌سوزی می‌شود.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: نامه‌ای از سوی مدیریت شهری در سفر وزیر کشور به استان مرکزی در ابتدا به وزیر کشور تقدیم شد، روز گذشته نیز تصمیم گرفته شد نامه‌ای به صورت مکتوب به رئیس قوه قضائیه ارسال شود تا رونوشت‌های آن را به مسئولان ادارات مختلف از جمله استاندار مرکزی ارسال کنیم.

وی افزود: نامه تقدیم معاون اول قوه قضائیه شد و امید می‌رود با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، شاهد هوایی پاک و سالم برای مردم کلان‌شهر اراک باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: رونوشت این نامه به رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دادستان نیز صورت گرفته است، در اقدامات آینده قصد برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان مربوطه را به منظور پیدا کردن راهکار اساسی برای رفع این مشکل داریم.

قربانی ادامه داد: امید است پس از تبیین شرایط در راستای رفع اشکال، تدابیری در سطح کلان اتخاذ شود تا با همفکری و یاری مسئولان اجرایی راهکار عملی به صورت دائمی در این زمینه به دست آوریم.

وی خاطرنشان کرد: نامه‌ای که تهیه و تنظیم شده به امضای تمام اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اراک رسیده و شهردار نیز این نامه را امضا کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: بدون شک اگر ما از این تعامل دوسویه که در حال حاضر در حال انجام آن هستیم، نتیجه‌ای نگیریم واحد حقوقی مدیریت شهری به نمایندگی از مردم پیگیر موضوع از طریق قضائی و حقوقی خواهد بود.

قربانی با بیان اینکه مردم کلان‌شهر اراک مطالبه هوای پاک که حق مسلم و قانونی آن‌ها است را دارند، گفت: مکان‌یابی نیروگاه از ابتدا نادرست و هدف از ساخت این نیروگاه استفاده از سوخت گاز طبیعی بوده است، اما در شرایط حاضر به دلیل کمبود گاز، مازوت‌سوزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جابه‌جایی هوا موجب می‌شود این آلودگی به سمت کلان‌شهر اراک هدایت و موجب کاهش کیفیت هوا برای مردم این کلان‌شهر شود.

کد خبر 716873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.