۳۹ ملک مازاد دولتی خراسان جنوبی در لیست مولد سازی قرار گرفت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از شناسایی و مصوب شدن ۳۹ ملک مازاد دولتی برای قرار گرفتن آنها در لیست مولد سازی خبر داد.

به گزارش ایمنا از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در کارگروه استانی مولد سازی اظهار کرد: مولدسازی اموال مازاد دولت به معنای فروش آنها نیست، این طرح روش‌های متنوعی دیگری از جمله معاوضه، مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر، اجاره و تبدیل به احسن دارد.

وی افزود: دو دهه از تأسیس استان خراسان جنوبی می‌گذرد و تعدادی از ادارات کل استان هنوز در ساختمان‌های استیجاری ساکن هستند بنابراین در زمینه اموال مازاد آزادی عمل زیادی نداریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سهمی از مولدسازی ملی و استان‌های برخوردار نیز به خراسان جنوبی اختصاص داده شود، اضافه کرد: پیگیری‌هایی انجام خواهیم داد تا سهمی از منابع ملی را برای استان جذب کنیم.

ذاکریان گفت: در سال جاری فروش اموال مازاد دولت در استان ۱۰.۳ میلیارد تومان بوده، و در مجموع عملکرد مولدسازی استان ۴۱۷ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه به دنبال فروش اموالی هستیم که هیچ گونه وجه شرعی نداشته باشد و مردمی و خیرساز هم نباشد، افزود: مردم استان می‌توانند اموال مازاد را به این اداره کل اعلام کنند و پاداش دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۲۲ ملک مازاد آموزش و پرورش و ۱۷ ملک مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی، افزود: اقدامات لازم را برای مولد سازی این اموال انجام دهیم.

ذاکریان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مولد سازی دارایی‌های دولت (مدد) با هدف هوشمندسازی فرآیند مولدسازی، گفت: از ابتدای دی‌ماه تمام اقدامات مرتبط با مولدسازی از طریق این سامانه انجام می‌شود، و بر اساس نامه وزیر اقتصاد، استانداران به منظور تبادل اطلاعات با سازمان خصوصی سازی در این سامانه ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: فروش اموال و املاک مازاد دولتی در استان‌ها تا سقف ۲ هزار میلیارد ریال به استانداران تفویض شده است.

کد خبر 716850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.