بیش از ۶۰۹ میلیون دلار کالا اظهاری و عبوری از مرز خسروی صادر شد

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۶۷ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی، گفت: بیش از ۶۰۹ میلیون دلار کالا اظهاری و عبوری از مرز خسروی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی اصغر عباس‌زاده امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات ۹ ماهه گمرک خسروی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۰۴ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۵۱ دلار کالای صادراتی به وزن ۹۱۲ هزار و ۸۷۰ تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک انجام گرفته است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۶۷ درصدی و از حیث وزن افزایش ۴۹ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی شامل کلینکر سیمان، سنگ آهن، کاشی، سنگ مرمریت، محصولات پلاستیکی، ظروف یک بار مصرف، میوه و تره بار و … بوده است.

عباس‌زاده همچنین به میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است اشاره و تاکید کرد: طی ۹ ماه گذشته از سال جاری ۲۰۴ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۵ دلار کالا به وزن ۴۸۴ هزار و ۹۱۵ تن کالای دیگر گمرکات کشور از طریق مرز خسروی صادر شده است.

وی بیان کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در ۹ ماهه سال جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۵۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای صادراتی عبوری از گمرک خسروی اشاره و عنوان کرد: کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام، لبنیات و… از جمله کالاهای ارسالی از این مرز بوده است.

عباس‌زاده گفت: در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در ۹ ماهه سال جاری ۶۰۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۱۶ دلار به وزن یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۸۵ تن برآورد شده است.

کد خبر 716843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.