نحوه دریافت بسته اینترنت رایگان دولت / نسبت به کلاهبرداری‌ها هوشیار باشید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پی ارسال پیامک اینترنت رایگان از سوی دولت، از کاربران خواست تنها به لینک ارسالی از سوی وزارت ارتباطات مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: به دنبال ارسال پیامک اینترنت رایگان دولت به تلفن همراه شهروندان، مجرمان سایبری نیز از این فرصت استفاده و با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان بسته اینترنت رایگان از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: مجرمان با راه‌اندازی سایت‌های جعلی و ارسال پیامک، اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها و با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان موجودی حساب آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: شهروندان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که پیامک ارسالی از سوی وزارت ارتباطات با سرشماره CRA.IR و با آدرس my.gov.ir (پنجره ملی دولت) است و شهروندان برای دریافت بسته اینترنت رایگان دولت باید به این آدرس‌ها توجه لازم را داشته باشند و تنها به لینک ارسالی از سوی وزارت ارتباطات مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه افراد باید هنگام فعالیت‌های روزانه خود در محیط سایبر هوشیار و مراقب مجرمانی که در کمین آنها هستند باشند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ یا سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 716824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    خوب است