به لینک‌های ارسالی مرتبط با متاورس اعتماد نکنید

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: کلاهبرداری متاورس با ارسال لینک‌ در بستر خرید و فروش و سرمایه‌گذاری اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سرهنگ ارسلان خادمیان روز _سه‌شنبه، دوازدهم دی_ در جمع خبرنگاران نسبت به کلاهبرداری جدید در بستر متاورس هشدار داد و اظهار کرد: دنیای متاورس فناوری جدیدی است که در مدت زمان کم پیشرفت زیادی داشته است.

وی افزود: متأسفانه مجرمان سایبری و افراد سودجو نیز از این فضا سوءاستفاده کرده و روش‌های متعددی برای کلاهبرداری در این حوزه به وجود آمده که لازم است کاربران نسبت به آن هوشیار باشند.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: متاورس مفهوم عجیبی با کاربردهای فراوان دارد که در سایه نبود قانون و کمبود آگاهی کاربران در این زمینه، به بستری برای کلاهبرداری از برخی کاربران و به خصوص کاربران ناآگاه تبدیل شده‌است.

خادمیان تصریح کرد: در این میان متأسفانه افراد سودجو و فرصت طلب یا طرح وعده‌هایی مانند پولدار شدن سریع و از طریق سرمایه‌گذاری در متاورس اقدام به دریافت مبالغی از کاربران و به خصوص کاربران دارای آگاهی کمتر از این فضا کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های رایج کلاهبرداران متاورسی، تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات مجازی در متاورس است.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران افزود: کلاهبرداران با استفاده از کلمه متاورس و طرح‌های سرمایه‌گذاری با وعده‌های بازدهی بالا کاربران را به دام انداخته و سرمایه‌های آن‌ها را به سرقت می‌برند.

خادمیان گفت: مردم به‌هیچ عنوان بدون داشتن دانش کافی از موضوعی به سراغ سرمایه‌گذاری یا استفاده از آن در فضای مجازی نروند.

وی تصریح کرد: شهروندان هیچگاه لینک‌های مشکوکی که تحت عناوین مرتبط با متاورس برای‌شان ارسال شده را باز نکنند و از دادن اطلاعات شخصی و هویتی و همچنین پرداخت سرمایه خود به افراد و گروه‌هایی که شناخت کاملی از آنان نداشته و صرفاً بر اساس وعده یا در فضای مجازی با آنان آشنا شده‌اند پرهیز کنند.

کد خبر 716767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.