استقرار بیمارستان صحرایی سپاه در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از استقرار بیمارستان صحرایی سپاه در استان به‌منظور خدمات‌رسانی به مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان‌سیرت امروز _سه‌شنبه یازدهم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست شورای سلامت با حضور مشاور ارشد وزیر کشور در حوزه سلامت اظهار کرد: در این نشست تصمیمات خوبی پیرامون احداث خانه بهداشت و رفع کمبودها گرفته شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز سراج (مرکز سلامت روان جامعه‌نگر) در سطح استان افزود: این مراکز در مکان‌هایی که مشکل دارند، در اسرع وقت راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمت به مردم روستاهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه که مجهز به اتاق عمل، دندانپزشکی و جراحی حوزه‌های مختلف است را به صورت دو ماه یک‌بار در استان مستقر می‌کنیم.

جاودان‌سیرت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تنها موظف است در این زمینه غربالگری لازم را انجام دهد و افرادی که نیاز به جراحی فوری دارند، در این بیمارستان خدمات تخصصی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: طبق اعلام مشاور ارشد وزیر کشور در حوزه سلامت هزینه درمان روستاییان رایگان شده و صددرصد هزینه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نبود بالگرد اورژانس در استان را از دیگر مشکلات استان دانست و گفت: مصوب شد که طی چند روز آینده این موضوع نیز تعیین تکلیف شود و با شرکتی که تحت مدیریت سازمان هلال‌احمر است رایزنی‌های لازم صورت گیرد.

کد خبر 716763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.