رشیدی‌کوچی به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر صمت قانع شد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر صمت درباره واردات خودرو قانع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ سوال جلال رشیدی کوچی و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس از عباس علی‌آبادی درباره اینکه چرا به‌رغم گذشت یک سال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو (واردات خودروهای نو)، خودرو وارد کشور نشده است، در دستور کار قرار گرفت.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی پس از استماع توضیحات وزیر صمت گفت: اگر این سوال را به رأی بگذارم، به‌طور قطع نمایندگان با توجه به حساسیت این موضوع به وزیر کارت زرد می‌دهند، اما از آنجا که علی‌آبادی از مدتی که روی کار آمده برای واردات خودرو تلاش کرده است، سه ماهه یعنی تا عید به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت برای انجام واردات خودرو مهلت می‌دهم و سوال خود را به رأی نمی‌گذارم.

جوانان خواستار یک خودرو با قیمت مناسب هستند

رشیدی کوچی در تشریح سوال خود و نمایندگان از وزیر صمت گفت: زمانی که با جوانان صحبت می‌کنیم، آن‌ها فقط یک خودرو با قیمت مناسب می‌خواهند که به‌روز باشد. چرا اجازه نمی‌دهیم موتورهایی که جوانان دوست دارند، وارد کشور شود؟

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوال بنده از وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که در ۱۹ ماهه‌ای که از تصویب قانون واردات خودرو می‌گذرد، چه تعداد خودرو وارد کشور شده و به دست مردم رسیده است؟ چه تعداد خودرو در حال ترخیص از گمرک و چه تعداد ثبت سفارش شده است؟

رشیدی کوچی تصریح کرد: چرا آئین‌نامه واردات خودروهای کار کرده که سه ماه است در هیئت دولت به تصویب رسیده، هنوز ابلاغ نشده است؟ چرا فرآیند تعرفه‌گذاری خودروهای وارداتی تا این حد بالا است؟ باید در تعرفه‌ها اصلاحاتی صورت گیرد.

منبع: مهر

کد خبر 716732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.