پرداخت ۹۰ درصدی تسهیلات بخش صنعت و معدن در قزوین

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین از پرداخت ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ (تسهیلات طرح‌های تولیدی بخش صنعت و معدن) توسط بانک‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، امیر خلیلی‌خواه صبح امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در جلسه بررسی تسهیلات تبصره ۱۸( تسهیلات طرح‌های تولیدی بخش صنعت و معدن) که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن بررسی تسهیلات پرداختی بانک‌ها در حوزه تبصره ۱۸ اظهار کرد: طبق گزارش سامانه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، پرداخت‌های بانک‌های استان در این حوزه نسبت به میانگین کشوری رتبه پایین‌تری دارد که برای حل این موضوع مدیران بانکی باید در جلسات حاضر شوند و گزارش کار ارائه دهند.

وی افزود: البته گزارش‌های مدیران بانکی نشان می‌دهد که بانک‌ها بیش از ۹٠ درصد تسهیلات را پرداخت کردند، اما دستگاه‌های اجرایی در معرفی طرح‌ها کم کاری کردند، در واقع دستگاه‌های اجرایی در این حوزه کارت زرد دریافت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان قزوین خاطرنشان کرد: بخشی از رتبه پایین استان هم به دلیل به‌روز نشدن سامانه اتفاق افتاده است، یعنی بانک تسهیلات را پرداخت کرده، اما آن را در سامانه ثبت نکرده است؛ بنابراین برای ارتقای جایگاه استان باید پرداخت تسهیلات در سامانه ثبت شوند و اگر طرح معرفی شده شرایط نداشته باشد، طرح جایگزین معرفی شود.

خلیلی‌خواه اضافه کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم، برای جذب حداکثری اعتبارات باید دستگاه‎‌ها طرح‌ها را معرفی کنند با توجه به اینکه دو بار به دستگاه‌های فرصت دادیم، اگر معرفی صورت نگیرد، ما از جابه‌جایی استفاده می‌کنیم و طرح‌های دستگاه‌های اجرایی دیگر را جایگزین کنیم.

کد خبر 716729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.