پایش زیست‌محیطی ۱۲ واحد صنعتی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ واحد صنعتی در شهرستان‌های گرمسیری استان مورد پایش زیست‌محیطی قرار گرفت و برای دو واحد اخطاریه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اسلام جاودان‌خرد امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ از صدور اخطاریه زیست‌محیطی در اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی شهرستان‌های گرمسیری استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از شاخص‌های دستیابی به توسعه پایدار، پایش واحدهای صنعتی است.

وی افزود: در این راستا فعالیت بعضی صنایع خارج از ساعات اداری و شبانه است و به‌منظور نظارت بیشتر بر فعالیت این صنایع، پایش شبانه واحدهای صنعتی خدماتی در دستور کار این اداره قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در همین راستا و با اجرای این طرح ۱۲ واحد خدماتی – صنعتی و تولیدی شهرستان‌های گچساران، دهدشت و باشت پایش شدند و برای دو واحد اخطاریه زیست‌محیطی صادر شد.

جاودان‌خرد با اشاره به ثبت نتایج حاصله از پایش در سامانه جامع محیط‌زیست و انجام اقدامات قانونی لازم در خصوص نتایج حاصله از پایش، تصریح کرد: مطابق با قانون در پایش بعدی که به‌صورت سرزده انجام خواهد گرفت، چنانچه صنعتی که اخطاریه زیست‌محیطی دریافت کرده است، رفع آلودگی نکرده باشد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: حفظ محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل میان مردم، دستگاه‌های اجرایی و صنایع است، گروه‌های بازرسی محیط‌زیست استان در بازدیدهای دوره‌ای و سرزده از واحدهای صنعتی خدماتی، ضمن شناسایی منابع آلاینده آب، هوا و خاک طبق مقررات برخورد خواهند کرد، ضمن آنکه واحدهایی که معیارهای زیست‌محیطی را رعایت کرده باشند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

کد خبر 716721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.