رشد ۲۲ درصدی مصرف گاز در استان قزوین

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از مصرف ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعبی مصرف گاز در استان قزوین در شبانه‌روز اخیر خبر داد و گفت: پیش از آذر، متوسط مصرف روزانه گاز استان قزوین ۱۰.۲ میلیون متر مکعب بود و شاهد رشد حدود ۲۲ درصدی مصرف گاز از ابتدای آذر هستیم.

علی حجتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از افزایش معدل ۲.۲ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در استان قزوین از ابتدای آذرماه ۱۴۰۲ تاکنون هم خبر داد و اظهار کرد: پیش از آذرماه متوسط مصرف روزانه گاز استان قزوین ۱۰.۲ میلیون متر مکعب بود و بنابراین شاهد رشد حدود ۲۲ درصدی مصرف گاز از ابتدای آذرماه تا امروز هستیم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اخیر شاهد مصرف ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعبی مصرف گاز در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم، افزود: این میزان در مقایسه با یازدهم دی‌ماه سال قبل ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین علت کاهش مصرف گاز نسبت به روز مشابه سال ۱۴۰۱ را هوای گرم‌تر دانست و خاطرنشان کرد: سال قبل در همین روز دمای آوج به عنوان سردسیرترین نقطه استان قزوین ۹- درجه سانتی‌گراد و دمای رازمیان به عنوان گرم‌ترین نقطه ۱۰ درجه بالای صفر بود.

حجتی‌پور ادامه داد: با این حال امروز متوسط دمای هوا در آوج ۱- درجه سانتی‌گراد و در رازمیان هم ۱۹ درجه بالای صفر بود که نشان‌دهنده گرم‌تر شدن متوسط ۸ تا ۹ درجه‌ای هوا در یازدهم دی‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی از کاهش ۳۴ درصدی ناترازی مصرف گاز در استان قزوین خبر داد و گفت: سال پیش در همین موقع ۳۰۰ هزار متر مکعب در روز و در حال حاضر ۲۰۰ هزار متر مکعب ناترازی داریم که ۱۰۰ هزار متر مکعب از مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

کد خبر 716715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.