زندگی مشترک حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زوج‌های جوان است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: زندگی مشترک حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زوج‌های جوان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام شمس‌الله جلیلیان امروز _ سه شنبه دوازدهم دی_ به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و تبریک روز مادر و زن به سوره مبارک کوثر اشاره و اظهار کرد: کوثر به معنی بسیار فراوان است و یکی از خصوصیات ممتاز حضرت فاطمه زهرا (س) دارا بودن این صفت است.

وی افزود: بسیاری از مفسران قرآن کریم در تفسیر سوره کوثر یکی از معانی آن را نسل پُر برکت و ماندگار ایشان دانسته‌اند که در طول تاریخ مردم همواره از این نسل پاک بهره‌ها می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: وجود مبارک معصومین، حضرت زینب (س) و سادات بزرگوار از نسل دخت گرامی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است، بنابراین وجود حضرت زهرا (س) منشأ همه برکت‌ها و خوبی‌ها است.

جلیلیان به بیان درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) برای زوج‌های جوان امروزی پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان در زندگی مشترک با امیرالمومنین (ع) سه نکته را رعایت کردند که اگر هر زوجی چه در زندگی فردی و چه اجتماعی به آن توجه کند منشأ خیر و برکت دنیا و آخرت را برایش در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه داشتن صداقت اولین نکته‌ای بود که حضرت زهرا (س) در زندگی مشترک به آن توجه داشتند، تاکید کرد: ایشان هیچگاه اهل دروغ نبود و پایه و اساس زندگی مشترک را بر مبنای صداقت در کلام و رفتار بنا گذاشته بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه دومین نکته را امانت داری در زندگی مشترک دانست و تصریح کرد: زن و شوهر محیط زندگی مشترک را با امانت داری و خیانت نکردن مدیریت کنند و راز دار یکدیگر باشند. سومین اصل در زندگی مشترک اطاعت است به نحوی که حضرت زهرا (س) فرمودند در در زندگی مشترک تلاش کردم تا مطیع امیرالمومنین (ع) باشم.

جلیلیان تاکید کرد: اگر به اصولی که حضرت زهرا (س) چه در زندگی خانوادگی و چه در زندگی اجتماعی تاکید داشتند، توجه می‌شد و نیت‌ها بر اساس صداقت می‌بود، طول عمر زندگی مشترک زوجین اینگونه شکننده و کوتاه نمی‌شد.

کد خبر 716711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.