انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰دستگاه اتوبوس برای شهرداری اهواز

قرارداد انعقاد خرید یکصد دستگاه اتوبوس برای شهرداری اهواز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز قرارداد خرید یکصد دستگاه اتوبوس برای شهرداری اهواز منعقد شد.

خرید یکصد دستگاه اتوبوس آغاز روند توسعه حمل‌ونقل عمومی باشد

عادل شیشه‌گری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این مراسم اظهار کرد: شهرداری اهواز طی دو سال اخیر تلاش زیادی در راستای بهبود حمل‌ونقل عمومی انجام شد که نتایج آن را در خرید اتوبوس، ون و تاکسی مشاهده کردیم و امروز نیز قرار داد خرید یکصد دستگاه اتوبوس دیگر منعقد می‌شود، امیدوارم این قرارداد آغازی برای شروع یک روند باشد تا بتوانیم وضعیت حمل‌ونقل عمومی را بهبود بخشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در راستای حمایت از تولید داخل و کیفیت بالای اتوبوس‌های شرکت طرف قرارداد این اتوبوس‌ها از یک شرکت داخلی خریداری می‌شوند لذا انتظار داریم در تحویل اتوبوس‌ها اهواز با توجه به شرایط خاصی که دارد به صورت ویژه دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره تأمین سیستم پرداخت الکترونیک در اتوبوس‌های قبلی و لزوم همکاری با نصب در اتوبوس‌های جدید، ادامه داد: یکی از مواردی که ممکن است سبب از رده خارج شدن اتوبوس‌ها حتی برای یک مدت کوتاه شود شکسته شدن شیشه‌ها است، با توجه به طراحی و تولید محصولات جدید و با کیفیت انتظار می‌رود تولید کننده به صورت آزمایشی در چند اتوبوس از محصولات جدید استفاده شود.

شیشه‌گری تاکید کرد: این قرارداد در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان بوده و با زحماتی که برای شهر اهواز کشیده شد است امیدوارم در خدمت‌رسانی به شهروندان موفق شده باشیم.

انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰دستگاه اتوبوس برای شهرداری اهواز

۸۰ درصد اتوبوس‌های اهواز طی ده سال از رده خارج شدند

حجت‌الله سلیمانی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اهواز ۲۸ هزار صندلی در حمل‌ونقل عمومی کمبود داریم به این صورت که برای رسیدن به یک تراز معمولی مانند سایر کلانشهرها نیازمند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم.

وی افزود: طی یک دوره ده سال به دلیل عدم توجه به حوزه حمل‌ونقل عمومی تقریباً ۸۰ درصد اتوبوس‌های شهرداری اهواز از رده خارج شدند با این حال با روی کار آمدن دولت جدید حمایت‌های ویژه‌ای از از حوزه حمل‌ونقل می‌شود تا با تلاش جهادی بتوانیم کم‌کاری‌های ده سال گذشته را جبران نمائیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: با کمک شورای اسلامی شهر اهواز استفاده از فرصت ایجاد شده مصوبه‌ی خرید یکصد دستگاه اتوبوس به دست ما رسید که امروز شاهد انعقاد قرارداد آن هستیم، پیش از این نیز طی دو قرارداد ۱۲۹ دستگاه خریداری شده که در قرار داد اول شهرداری ۲۵ درصد و در قرارداد دوم ۲۰ درصد از هزینه را پرداخت و باقیمانده آن یارانه به شهرداری تعلق گرفت تا کنون ۳۰ درصد آن‌ها دریافت و به زودی ۲۰ دستگاه دیگر نیز وارد اهواز می‌شوند.

وی اضافه کرد: منابع مالی قرارداد خرید یکصد دستگاه اتوبوس از طریق انتشار اوراق مشارکت تأمین می‌شود که بخشی از آن از اوراق انتشار یافته تأمین و بخش دیگر نیز سال آینده با انتشار اوراق پرداخت می‌شود و امیدوارم با تلاشی که صورت می‌گیرد به سرعت این اتوبوس‌ها به شهرداری اهواز تحویل داده شوند.

کد خبر 716702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.