افزایش ۴۴ درصدی صادرات از بزرگترین بندر کانتینری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از ۶۱ میلیون و ۷۷۸ تُن انواع کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال در بندر شهید رجایی جابه‌جا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد، اظهار کرد: در این مدت ۶۱ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۹۴ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی کالا، ۳۹ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۳۸ تُن به کالای غیرنفتی اختصاص دارد که در این بخش ۱۶ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۲۷ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۵۴۱ تُن از بندر شهید رجایی بارگیری و به کشورهای هدف صادر شد که ۴۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

عباس‌نژاد میزان ترانزیت کالا در بندر شهید رجایی را نیز چهار میلیون و ۶۰۸ هزار و ۳۱۲ تُن و میزان ترانشیب را نیز یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۶۲ تُن اعلام کرد و افزود: ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۸۲ TEU (کانتینر ۲۰ فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نیز در مجموع هفت هزار و ۵۳۴ فروند شناور در بزرگترین بندر کانتینری ایران پهلودهی شده که از این تعداد سه هزار و ۷۳۴ شناور وارد بندر شهید رجایی و سه هزار و ۸۰۰ شناور نیز از این بندر خارج شده است.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 716685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.