دولت سیزدهم به دنبال حذف صدای مخالف نیست / پیامی که رئیسی به دنیا مخابره کرد

عضو هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان گفت: اولین پیام دولت سیزدهم این بود که رئیس‌جمهور به دنبال حذف صدای مخالف نیست و لازم است چنین نشست‌هایی استمرار داشته باشد و معطوف به انتخابات نباشد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تأثیر نشست دبیران کل احزاب و فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور در افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال جاری گفت و اظهار کرد: اقدام شایسته و به موقع رئیس‌جمهور در آستانه برگزاری انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در نشست با دبیران کل احزاب و جمعی از فعالان سیاسی ستودنی است.

وی افزود: استمرار چنین برنامه‌هایی می‌تواند پیامدها و آثار مثبتی را در زمینه‌های مختلف به همراه داشته باشد؛ چرا که حلقه واسطه‌ای بین مردم و اولین شخصیت اجرایی کشور ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور به دنبال حذف صدای مخالف نیست

عضو هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه دیدار اخیر چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی حامل پیام‌های مهمی بود، ابراز کرد: اولین پیام این بود که رئیس‌جمهور به دنبال حذف صدای مخالف نیست و کاش چنین ابتکار عملی از آغاز دولت سیزدهم شروع شده بود.

وی تصریح کرد: البته رئیس‌جمهور در ماه مبارک رمضان هم از احزاب دعوتی داشت، اما در آن زمان بیشتر فعالان سیاسی حضور داشتند و از دبیران کل احزاب خبری نبود.

رئوفیان برگزاری این نشست را یک فتح باب دانست و ابراز کرد: لازم است چنین نشست‌هایی استمرار داشته باشد و معطوف به انتخابات و در آستانه انتخابات نباشد.

دولت سیزدهم به دنبال حذف صدای مخالف نیست/ پیامی که رئیسی به دنیا مخابره کرد

آستانه تحمل بالای رئیسی در شنیدن نقد مخالفان

وی تاکید کرد: بسیار مهم است که آستانه تحمل یک رئیس‌جمهور برای شنیدن صدای مخالف بالا باشد که در این جلسه کاملاً مشخص بود؛ مخالفان و منتقدان با انتقادهای تند همراه با برخی پیشنهادها صحبت کردند و رئیس‌جمهور به سخنان آن‌ها با سعه‌صدر گوش داد و واکنش بسیار مثبتی همراه با آرامش نشان داد.

عضو هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد: آستانه تحمل بالا و طمانینه رئیس‌جمهور حامل این پیام بود که آیت‌الله رئیسی از نقد منتقدان و مخالفت مخالفان کمترین تکدر خاطری ندارد و حتی استقبال هم می‌کند و نشان داد که رئیس دولت آماده پذیرش انتقادها و پیشنهادهای احزاب و گروه‌های سیاسی به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت است.

احزاب و گروه‌های سیاسی تمام تلاش خود را برای مشارکت حداکثری به کار گیرند

وی تاکید کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی باید این مسئله مد نظرشان باشد که تمام تلاش خود را در راستای مشارکت هر چه بیشتر مردم پای صندوق‌های رأی به کار گیرند.

عضو هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان ابراز کرد: مردم عملکرد مسئولان به ویژه مسئولان بی‌کفایت گذشته تا امروز را در سطوح عالی و حتی میانی می‌بینند، اما حساب آن‌ها را از حساب نظام جدا می‌دانند.

رئوفیان ادامه داد: برگزاری این نشست نشان داد وقتی رئیس‌جمهور از مخالفان و موافقان، مستقلان و اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دعوت می‌کند و بیش از دو ساعت پای سخنان آن‌ها می‌نشیند و کمترین زمان را به خود اختصاص می‌دهد، به این دلیل است که معتقد است بیشتر باید صداها را شنید.

جلسات دولت قبل با احزاب سیاسی ظاهری و بدون محتوا بود

وی این اقدام رئیس‌جمهور را اقدامی فراجناحی توصیف کرد و گفت: بحث ما نظام است نه عملکرد دولت؛ در سال‌های ابتدایی دولت روحانی هم از همه دبیران کل احزاب برای افطاری ماه رمضان دعوت می‌شد، اما بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر در میان نبود و جلسات آن زمان ظاهری و بدون محتوا بود، اما جلسه آیت‌الله رئیسی بسیار متفاوت بود.

عضو هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان در ادامه به نقدی در خصوص برگزاری این نشست پرداخت و اضافه کرد: چرا نباید از همه احزاب و گروه‌های سیاسی در این نشست دعوت شده باشد؟ این یکی از اشکالاتی است که به این جلسه وارد بود.

نباید دولت احزاب ریز و درشت را از هم جدا می‌کرد

وی تاکید کرد: وقتی به همه دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی قانونی طبق ماده ۱۰ قانون احزاب اجازه فعالیت داده شده است، باید تمام دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی در این نشست دعوت می‌شدند و نباید ریز و درشت از هم جدا می‌شدند و این مسئله‌ای است که باید در آینده به آن توجه شود و استمرار داشته باشد.

رئوفیان پیشنهاد کرد: در کشور فراکسیون سیاسی حزبی وجود دارد و خانه احزاب ایران هم از این فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلان تشکیل شده است؛ پیشنهاد می‌شود یک حلقه مشاوران احزاب و گروه‌های سیاسی با رئیس‌جمهور یا حلقه مشاوران رئیس‌جمهور با سه گرایش فوق ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

عضو هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان تصریح کرد: پیشنهاد مشخص این است که حلقه مشاوران رئیس‌جمهور مرتب با نمایندگان این سه فراکسیون یا سه گرایش در ارتباط باشد و به‌طور مکرر جلسه داشته باشد و سالی یکی دو مرتبه نیز همه احزاب با رئیس‌جمهور جلساتی برگزار کنند که دستاورد خوبی به دنبال خواهد داشت.

پیامی که رئیسی با روی باز به دنیا مخابره کرد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه برگزاری نشست بین رئیس‌جمهور و گروه‌های سیاسی کشورمان حامل پیام دیگری نیز برای جهانیان بود، گفت: سیاستمداران اروپایی توجهی ندارند که با مخالفان خود جلسه بگذارند، اما همین سیاستمداران در اسفندماه سال گذشته با مخالفان و اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی جلسه برگزار کردند.

وی خاطرنشان کرد: از این‌رو نشست اخیر رئیس‌جمهور با سران احزاب در کشور این پیام را به جهان مخابره کرد که رئیس‌جمهور ایران مخالفان خود را دعوت می‌کند و در فضایی بسیار صمیمی صدای آن‌ها را می‌شنود و با روی باز از انتقادات مخالفان استقبال می‌کند، بنابراین چنین مسئله‌ای را نباید دور از نظر داشت.

کد خبر 716673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.