دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به همراه معاونین و دادستان کرمانشاه به دیدار مومنین و اهالی شهرک دولت آباد کرمانشاه رفتند

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شامگاه _دوشنبه یازدهم دی‌_ شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به همراه معاونین و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرمانشاه به دیدار مؤمنین و اهالی شهرک دولت آباد کرمانشاه در محل مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) حضور یافتند.

بر اساس این گزارش بیش از یکصد نفر از اهالی مسائل و مشکلات خود را با رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه معاونین و دادستان کرمانشاه مطرح و دستورات لازم را اخذ کردند.

در حاشیه این دیدار شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خدمت مردم شریف محلی دولت آباد بودیم و از نزدیک مسائل و مشکلات قضائی و حقوقی مراجعه کنندگان را بشنویم و تا آنجا که میسر و ممکن است و راهکار قانونی دارد درصدد رفع آنها اقدام کنیم.

وی گفت: برخی مشکلات ساده و قابل حل و فصل در همین محل بود که دستورات مقتضی بابت آنها صادر شد و برخی نیز نیاز بررسی بیشتر و مطالعه پرونده باید صورت بگیرد که آن موارد را به معاونین محترم ارجاع می‌دهیم که در وقت مقرر با مطالبه پرونده و مطالعه آنها و بررسی مجددی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: درد دل اهالی محترم و اشخاص مراجعه کننده با موضوعات پرونده مطابقت داده می‌شود و تصمیم نهایی اتخاذ می‌گردد و اگر حقی ضایع شده باشد قطعاً احقاق می‌شود و اگر نیز مراجعه کننده ذی‌حق نباشد توجیه می‌شوند و دلایل ذی‌حق نبودن آنها به صورت قانونی اعلام می‌شود.

در ادامه حمید رضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای برنامه‌های قوه قضائیه و دستورات ریاست محترم قوه قضائیه امروز در مسجد حضرت امیرالمومنین علیه السلام شهرک دولت آباد حضور پیدا کردیم و مشکلات و مسائل قضائی مردم را از نزدیک رصد کردیم.

وی گفت: پس از استماع مشکلات مراجعه کننده و در راستای رفع مشکلات اعلامی دستوراتی صادر گردید و امیدواریم منجر به رفع مشکلات شود و برخی نیز نیاز به بررسی بیشتر و مطالعه پرونده دارد که مراتب جهت بررسی دقیق به معاونین ارجاع شد تا در اسرع وقت مورد رسیدگی واقع شود.

دادستان کرمانشاه گفت: هدف از این حضور در مساجد و محافل ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم است.

در ادامه بهمن نریمانی سرپرست محاکم تجدید نظر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: در راستای سند تحول قضائی و پیگیری‌های ریاست کل دادگستری استان کرمانشاه، امروز توفیق شد در کنار رئیس کل دادگستری استان و معاونین در این شهرک حضور پیدا کنیم.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به صورت هفتگی در یکی از محلات شهر کرمانشاه حضور پیدا می‌کنیم و مسائل و مشکلات مردم را رصد و پیگیری می‌کنیم و اگر در محل قابل حل باشد که با حضور رئیس کل دادگستری و معاونین حل و فصل می‌شود و در غیر این صورت به شعبات برای تسریع در رسیدگی و بررسی مشکل ارجاع می‌شود.

در ادامه منوچهر فتاحی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: در ادامه دیدارهای مستقیم و بی واسطه امروز توفیق یافتیم در معیت مدیران قضائی استان در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) شهرک دولت آباد حضور پیدا کنیم و در خدمت مؤمنین و اهالی محله و همشهریان عزیز باشیم و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار بگیریم.

وی گفت: مشکلات اهالی استماع و برخی از درخواست‌ها در همین محل رفع و رجوع شد و مابقی که نیاز به بررسی بیشتر داشت به همکاران محترم قضائی در شعب محاکم شهرستان ارجاع شد.

در پایان نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه به عنوان متولی این دیدارها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: بررسی آمارها از پرونده‌های و ورودی‌ها و خروجی دعاوی در دادگستری‌های سطح کشور بیانگر این است که بسیاری از پرونده‌های که در دادگستری‌ها مطرح می‌شود به علت آشنایی نداشتن و ناآگاهی افراد با حقوق و وظایف و تکالیف خودشان است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های قوه قضائیه که در سند تحول قضائی مورد تاکید قرار گرفته است تلاش و کوشش برای ارتقای سطح سواد و دانش و آگاهی‌های حقوقی مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله ملاقات‌های مردمی، ظرفیت رسانه‌ها و همچنین تبیین و تشریح قوانین از ابزارهای مختلف است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: یکی از این ظرفیت‌ها، ملاقات مردمی با حضور در مساجد است که در همین راستا، امروز رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و معاونین در مسجد حضرت امیرالمومنین علیه السلام شهرک دولت آباد حضور یافتند که از نزدیک ضمن رصد مشکلات عمومی محله نسبت به رفع مشکلات مردمی اقدام نمایند و در همین زمینه مشکلاتی که میسر بود در همین محل رفع و رجوع شد و مابقی که نیاز به بررسی بیشتر داشت به همکاران محترم قضائی با قید فوریت ارجاع گردید و همچنین اقدام به توجیه، ارشاد و هشدار افراد از طریق تبیین و تشریح وظایف، تکالیف و اختیارات قانونی افراد بپردازند.

کد خبر 716646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.