رفع خطر از ۳۰ درصد نقاط حادثه‌خیز استان کرمان

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: ۱۳۹ نقطه حادثه‌خیز درون شهری و ۳۵ نقطه حادثه‌خیز برون شهری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده که رفع خطر از ۳۰ درصد آن‌ها در برنامه امسال قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در ستاد راهبری کاهش تصادفات استان، با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: افزایش ترددها و طولانی بودن مسیرها و گاهی عدم رسیدگی به خودروها، میزان تصادفات را افزایش می‌دهد؛ با این حال باید اقدامات سریع‌تری برای کاهش خطرات و جلوگیری از جراحت‌ها و فوتی‌ها انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه انجام اقداماتی از جمله ایجاد سرعت‌کاه و اصلاح در برخی از نقاط حادثه‌خیز درون شهری و برون‌شهری موجب کاهش آمار تصادفات می‌شود، افزود: ۱۳۹ نقطه حادثه‌خیز درون شهری و ۳۵ نقطه حادثه‌خیز برون شهری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده که رفع خطر از ۳۰ درصد آن‌ها در برنامه امسال قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات استانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز صرف می‌شود، تصریح کرد: شهرداری‌ها نیز طرح‌های اصلاح نقاط حادثه‌خیز درون شهری دارند که در حال حاضر ۵۰ درصد این نقاط رفع شده است.

وی ادامه داد: برای روشنایی ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها که عمده تصادفات را دارند، طرح‌هایی توسط راهداری و شرکت توزیع نیروی برق ارائه شده که تا پایان سال روشنایی آن‌ها کامل شود.

آیت‌اللهی موسوی با اشاره به حجم بالای حمل بار شرکت‌های صنعتی و معدنی در استان خاطرنشان کرد: بار اضافه ماشین‌های سنگین حامل مواد معدنی در جاده‌های استان مشکل دیگری است که جاده‌های استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید مشارکتی در اصلاح جاده‌ها داشته باشند.

کد خبر 716642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.