طرح جامع گردشگری مازندران در حال تدوین است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طرح جامع گردشگری هم‌اکنون در حال تدوین است که پس از اجرا به صورت یک بسته آماده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی امروز _دوشنبه یازدهم دی‌_ در جلسه شورای اداری با حضور معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واقع در اداره کل میراث فرهنگی مازندران اظهار کرد: مازندران با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در همه مقوله‌ها دارد باید ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مازندران در همه زمینه‌ها استفاده مطلوب شود، عنوان کرد: طرح جامع گردشگری هم‌اکنون در حال تدوین است که پس از اجرا به صورت یک بسته آماده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

ایزدی با اشاره به اینکه مازندران به عنوان مقصد گردشگری معرفی شده است، گفت: این استان خدمات ملی ارائه می‌دهد اما تخصیص اعتبارات آن استانی است که باید برای این امر برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران صنایع‌دستی استان را جز پنج صنایع‌دستی اولویت‌دار کشور مطرح و بیان کرد: ۱۵ رشته بومی و اصالت‌دار مازندران که در حال منسوخ شده بود، مجدد احیا شده است.

وی در زمینه مصوبه و تشکیل کارگروه زیربنایی توسط معاونت عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: این استان ۱۰ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۲۰۹ نفر شب اقامت در سامانه جانا ثبت و حدود ۲۴ هزار و ۱۵۲ گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های رسمی استان اقامت کردند.

ایزدی با تاکید بر به بازسازی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی و محورهای اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی ساماندهی شد و روند اجرایی احداث واحدهای جدید در دست اقدام است.

کد خبر 716636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.