فعالان کانون‌های تبلیغاتی می‌توانند عضو صندوق هنر شوند

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالان کانون‌های تبلیغاتی می‌توانند عضو صندوق هنر شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عباس محمدیان بعد از ظهر _دوشنبه یازدهم دی_ در دیدار مدیران کانون‌های تبلیغاتی استان کرمانشاه که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های تبلیغاتی جزئی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند با وجود آنکه دید بسیاری از مسئولان به آنها به عنوان بنگاه اقتصادی است اما نیازمند توجه هستند.

وی افزود: در دوره کرونا بسیاری از هنرمندان در حوزه‌ها و گرایش‌های مختلف تسهیلات مختلفی دریافت کردند اما سهم کانون‌های تبلیغاتی اندک بود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای نخستین بار شرایط عضویت فعالان کانون‌های تبلیغاتی را صندوق هنر فراهم کردیم و این با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای ارتقای جایگاه کانون‌های تبلیغاتی برای اولین بار کمیسیون صنعت تبلیغات تشکیل و راه اندازی شد تا پیوند کسب و کارها با تبلیغات محکم‌تر از گذشته شود و همچنین طی هفته آینده از پوستر جشنواره تبلیغات نیز رونمایی خواهد شد.

محمدیان ادامه داد: نمایشگاه صنعت تبلیغات امسال با افزایش ۳۰ درصدی برگزار شد و نگاه وزارتخانه در نقشه راه توجه به کانون‌های تبلیغاتی شهرستان‌ها است و اولین نمایشگاه بازاریابی دیجیتال برگزار خواهد شد.

وی گفت: دبیرخانه‌ای با محوریت کانون‌های تبلیغاتی تشکیل شده که ۱۰ سند تحول در آن تدوین خواهد شد و زمینه ساز رشد و تعالی این حوزه می‌شود و تا پایان سال اولین صندوق نوآوری تبلیغات را تشکیل می‌دهیم.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رسیدگی به امور کانون‌های تبلیغاتی، گفت: همچنین در راستای حمایت از کانون‌های تبلیغاتی رسیدگی به امور مالیاتی آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم و کارگروه حقوقی نیز فعال شده است.

وی خاطر نشان کرد: قانون تبلیغات کشور نیازمند بازنگری و به روز رسانی است زیرا این قانون در سال ۵۸ تدوین شده و تبیین لایحه جدید به زودی محقق می‌شود و خبر خوب دیگر در این حوزه راه اندازی سامانه جامع تبلیغات است که تمام نیازهای این حوزه در آن لحاظ شده است.

محمدیان گفت: فعال‌ترین کانون‌های تبلیغاتی در حوزه‌های اجتماعی در سال آینده معرفی می‌شوند و در حوزه آموزش نیز اگر ۳۰ نفر برای یک دوره آموزشی ثبت نام کنند اساتید برجسته کشور را به استان‌ها اعزام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: جایگاه حوزه تبلیغات نیازمند احیا است و این مهم بجز با همکاری فعالان این حوزه محقق نخواهد شد و برای اولین بار برنامه تلویزیونی با محوریت تبلیغات تهیه و پخش خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: همچنین کانون‌های تبلیغاتی غیرفعال پروانه آنها لغو می‌شود و ما به کانون‌های فعال و پویا نیازمندیم زیرا صنعت تبلیغات در جهان پیشرفت کرده اما در کشورمان دچار عقب ماندگی هستیم.

کد خبر 716633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.