پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مهارت‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دارندگان گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد احسان عسکری عصر _دوشنبه یازدهم دی_ در نشست شورای مهارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای متولی مهارت آموزی است، اظهار کرد: برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید به روز شوند و رشته‌های جدیدی نیز باید ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی برای توسعه برخی رشته‌های مانند هوش مصنوعی در پارک علم و فناوری استان وجود دارد، افزود: دو نوع بیکاری اصطکاکی و ساختاری در سطح جامعه وجود دارد که هر دو در اداره کل سازمان فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه باشد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سفر دور دوم دولت به استان، فنی و حرفه‌ای به خوبی دیده شد، گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات و امکانات در این زمینه در سفر دور دوم دولت به استان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه چهار زنجیره ارزش راهبردی و یک برنامه محوری برای استان تعریف شده‌است، تصریح کرد: گیاهان دارویی، آبزی پروری و شیلات، گردشگری، پتروشیمی، پالایشگاه و صنایع پایین دست نفت و گاز و فرآوری بلوط و مشتقات بخش‌هایی است که برای استان تعریف شده‌است و ضروری است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این سمت سوق داده شود.

عسکری با تأکید بر توجه به کیفیت آموزش‌ها، خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی که در آموزشگاه‌هایی غیر از آموزشگاه‌های دولتی ارائه می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و باید بر آموزش‌های ارائه شده و گواهی صادر شده نظارت شود.

وی افزود: بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ است که بسیاری از این توزیع اعتبارات مبتنی بر همین گواهی‌ها است، بنابراین اگر جایی گواهی صوری صادر می‌شود اطلاع دهید تا برخورد کنیم.

معاون اقتصادی استانداری در پاسخ به پرداخت نشدن تسهیلات به دارندگان کارت مهارت فنی و حرفه‌ای معتبر توسط بانک‌ها، گفت: بانک‌ها با دارندگان گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی همکاری کنند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها از محل تبصره ۱۶ در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی به متقاضیان داشتند و انتظار می‌رود در زمینه پرداخت تسهیلات ماده ۱۸ به متقاضیان واقعی همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رویکرد بانکی و اجرایی بودن صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در راستای پرداخت تسهیلات منجر به اشتغال متقاضیان در کنار دستگاه‌های اجرایی است و نهایت همکاری در این زمینه با دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

کد خبر 716618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.