یازدهمین پرونده قتل عمد در کردستان به رضایت ختم شد

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: کارگروه‌های پویش صلح استان کردستان با تلاش برای اخذ رضایت در پرونده‌های قتل توانسته‌اند از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ پرونده قتل را به صلح و سازش و رضایت ختم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی اظهار کرد: یازدهمین پرونده قتل استان کردستان در سال جاری، در قالب پویش به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم، منجر به اخذ رضایت شد.

وی در مورد جزئیات این پرونده گفت: در سال ۱۴۰۱ یک فقره نزاع منجر به قتل در شهرستان سنندج رخ داد که پرونده قتل در شعبه بازپرسی تشکیل و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه یک کیفری یک استان ارسال شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان ادامه داد: ستاد صبر استان کردستان بر اساس وظیفه ذاتی خود که همانا اصلاح ذات‌البین است با ارجاع پرونده به صلح‌یاران، جلساتی با متهم و اولیای دم به صورت جداگانه برگزار کرد که با تلاش‌های صلح‌یاران، هیأت‌های صلح، ریش سفیدان و بزرگ‌منشی اولیای دم در شعبه یک کیفری یک استان، یازدهمین پرونده قتل عمد در سال جاری منجر به اخذ رضایت شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

کد خبر 716586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.