۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
هوای قزوین ناسالم شد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از رسیدن شاخص آلودگی هوا در شهر قزوین به عدد 165 پی‌پی‌ام خبر داد و گفت: به این ترتیب هوای قزوین در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، از رسیدن شاخص آلودگی هوا در شهر قزوین به عدد ۱۶۵ پی‌پی‌ام خبر داد و اظهار کرد: به این ترتیب هوای قزوین در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهر صنعتی الوند (مرکز شهرستان البرز) هم شاخص آلایندگی در عدد ۱۴۰ واحد قرار گرفته است، اضافه کرد: بنابراین در این شهر هم هوا در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

عضو ستاد هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین در ادامه این گفتگو به وضعیت جوی هوای استان قزوین اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر هفته وضعیت جوی پایدار است و با توجه به گذر موج تراز میانی جو از منطقه گاهش افزایش ابر را شاهد خواهیم بود.

شیخ‌الملوکی با ذکر امروز دوشنبه گاهی وزش باد در امتداد شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین داشتیم، ادامه داد: برای فردا تا پنج‌شنبه هم هوای استان قزوین صاف تا کمی‌ابری خواهد بود که در بعضی از روزها هوا به سطح نیمه‌ابری خواهد رسید و خبری از ناپایداری جو و بارندگی نخواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به پایداری نسبی جو بنابراین باید شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در روزهای آینده باشیم و به همین خاطر باید فعالیت صنایع آلاینده طی روزهای آتی باید به صورت جدی رصد شده و مورد کنترل قرار داده شود.

کد خبر 716579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.