امضای تفاهم‌نامه قضایی ایران و عراق درباره پرونده شهید سلیمانی

رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی، آخرین وضعیت پیگیری حقوقی این پرونده را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری حقوقی پرونده این شهید اظهار کرد: امروز چهارمین نشست را در حوزه پیگیری حقوقی پرونده حاج قاسم سلیمانی داشتیم؛ در این جلسات، علاوه بر اینکه کارهای کارشناسی را در کمیته پیگیری، دنبال کردیم، خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیدیم.

وی گفت: با همکاری وزارت امور خارجه و دادگستری تهران، این پرونده را از جهت داخلی و در بُعد حقوقی و کیفری پیگیری کردیم که در بُعد کیفری، کیفرخواست تقدیم دادگاه شده و دادگاه مشغول بررسی کیفر خواست است و ابلاغیه‌ها انجام شده است.

کدخدایی افزود: چون ابلاغیه‌ها نیازمند تشریفات است و متهمین هم که خارجی هستند باید ابلاغیه‌ها از طریق قانونی انجام شود و بعد از این ابلاغ‌ها دادگاه هم وارد رسیدگی خواهد شد و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: نشست دوم بحث پیگیری در حوزه‌های بین‌المللی بود؛ اگرچه پیگیری در نظام بین‌الملل تشریفات خاص خود را دارد و با کندی‌هایی همراه است، در انجام آن هم به نتایجی رسیده‌ایم.

کدخدایی گفت: آنچه باید از سوی قوه قضائیه به مقامات آمریکایی ابلاغ می‌شد، ابلاغ شده است و پیگیر هستیم تا مقدمات رسیدگی را که بر اساس کنوانسیون ۱۹۷۳ است، فراهم کنیم.

وی در مورد تفاهم‌نامه قضائی ایران و عراق در مورد پرونده شهید سلیمانی، گفت: از مقامات عراقی که با ما همراهی داشتند، تشکر می‌کنم؛ عراقی‌ها، هم از جهت شهدای عراقی و هم محل وقوع جرم، ذی‌نفع است و حمایت‌ها و همکاری‌های خوبی را داشتند و امیدواریم از این جهت به نتایج روشن‌تری برسیم.

منبع: مهر

کد خبر 716558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.