کردستان هفتمین میزبان رویداد ملی «جامعه‌پرداز» شد

رویداد ملی جامعه‌پرداز با محوریت «هویت زن، خانواده و فرزندآوری» چهاردهم دی‌ سال جاری به میزبانی شهر سنندج برگزار می‌شود که کردستان هفتمین استان برگزارکننده این رویداد در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان، آئین رونمایی از پوستر رویداد ملی «جامعه‌پرداز» امروز _دوشنبه یازدهم دی_ با حضور مسئولان استانی در سنندج برگزار شد.

آمنه غلام‌ویسی، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: اجرای خوب و مناسب این طرح و برنامه‌های چنینی در تشویق مردم به فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان کشور مؤثر خواهد بود.

وی رصد جمعیت و تلاش برای افزایش آن را از ضروریات جامعه دانست و افزود: در راه جوان‌سازی جمعیت باید تمام افراد به ویژه مسئولان در هر جایگاهی پای کار باشند تا به این مهم جامه عمل بپوشانند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان ادامه داد: سرمایه هر مملکتی، نیروی کار فعال و جوان آن است و تنها با یک جمعیت جوان می‌توان گام در توسعه همه‌جانبه کشور نهاد.

غلام‌ویسی با بیان اینکه اگر جمعیت جوان کاهش یابد توان کشورها نیز تضعیف می‌شود، اضافه کرد: در اجرای طرح‌ها برنامه‌ریزی برای کارها در این زمینه باید زوایای کار سنجیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرح‌هایی که از سوی نهادهای مختلف اجرایی می‌شود، در کاهش حتی یک طلاق و افزایش یک ازدواج هم مؤثر واقع شود، یعنی کار ارزشمندی صورت گرفته است.

حضور کنشگران فعال در محورهای ازدواج و خانواده، از اهداف رویداد ملی جامعه‌پرداز

سجاد مروتی، نماینده بنیاد ملی خانواده نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد جامعه‌پرداز این است که سراغ کنشگران فعال رفته تا محورهای مورد نظر در این رویداد توسط خود آن‌ها عملیاتی شود.

کردستان هفتمین میزبان رویداد ملی «جامعه‌پرداز» شد

وی با تاکید بر اینکه سمن‌ها و کنشگران فعال هر استان باید در عرصه‌های ازدواج، طلاق و فرزندآوری فعالیت بیشتری داشته باشند، افزود: برگزاری رویداد جامعه‌پرداز فرصتی برای توانمندسازی و تقویت سمن‌ها در زمینه ارتباط بیشتر این مجموعه‌ها است.

نماینده بنیاد ملی خانواده تصریح کرد: مسائل در این رویداد مسئله‌محور و طبق زیست‌بوم خود استان طراحی شده است تا معضلات و مشکلات پیش آمده در بحث طلاق، ازدواج و جمعیت را رفع کند.

مروتی تصریح کرد: رویداد ملی جامعه‌پرداز قرار است تا پایان سال جاری در ۱۸ استان کشور و تا شش ماه نخست سال ۱۴۰۳، در تمام استان‌های سطح کشور برگزار شود که کردستان هفتمین استان برگزارکننده آن در سال ۱۴۰۲ است.

لزوم اجرای رویکردهای حل مساله در حوزه فرزندآوری

مجید آوج، معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان نیز اظهار کرد: ایده‌ها، نظرات و رویکردهای حل مسئله در حوزه فرزندآوری، ترویج امر حسنه ازدواج و پیشگیری از طلاق باید به مرحله بیان و اجرا درآیند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد بزرگ شناسایی و هم‌افزایی نیروهای مردمی و کنشگران اجتماعی است که در حوزه خانواده، هویت زن و جمعیت در استان فعال هستند تا بتوانیم این افراد را کنار هم جمع کنیم و از ایده‌ها و توان آن‌ها بهره‌مند شویم.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان خاطرنشان کرد: تمام افراد و فعالان در این گردهمایی و عملیات مشترک برای ترویج امر حسنه ازدواج و پیشگیری از طلاق و فرزندآوری همت کنند و ایده‌ها، نظرات و رویکردهای حل مسئله خود را به مرحله بیان و اجرا درآورند.

کد خبر 716539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.