ژوزه مورایسِ آرام هم در لیگ ایران از کوره در رفت / سرمربی سپاهان طاقت نیاورد و اخراج شد

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان برای نخستین‌بار در فوتبال ایران از داور کارت‌قرمز گرفت و از کنار زمین اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال شمس‌آذر قزوین و سپاهان اصفهان عصر امروز _دوشنبه دهم دی_ در چارچوب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و هفته پایانی نیم‌فصل اول از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه سردار جنگل قزوین به‌مصاف یکدیگر رفتند که سرانجام شمس‌آذر پیروز میدان لقب گرفت.

تیم فوتبال سپاهان در این دیدار اسیر اشتباهات عجیب داوری شد و علاوه‌بر گلی که رضا اسدی در دقایق پایانی به‌ثمر رساند و به‌زعم نظر کارشناسان داوری به اشتباه آفساید و مردود اعلام شد، در یک صحنه مشکوک دیگر هم به‌سود این تیم پنالتی اعلام نشد تا سومین شکست پیاپی را طی ۹ روز کابوس‌وار تحمل کرده و قهرمانی در نیم‌فصل اول را از دست بدهد.

در نیمه‌دوم این بازی در حالی که سپاهان حملات پردامنه خود را روی دروازه شمس‌آذر انجام داده بود، اعلام یک خطا در مرکز زمین به سود شمس‌آذر خشم ژوزه مورایس را به دنبال داشت و لحظاتی بعد داور چهارم به حمید حاج‌ملک این موضوع را انتقال داد تا وی کارت زرد دوم را به ژوزه مورایس نشان داد دهد و او را با کارت قرمز جریمه کند تا سرمربی سپاهان ده دقیقه پایانی بازی را از روی سکو تماشا کند.

مورایس که در ابتدا از این تصمیم غافلگیر شده بود، در ادامه لبخند تلخی زد و به‌سمت سکوها رفت؛ سرمربی پرتغالی طلایی‌پوشان نصف‌جهان طی دو فصل اخیر هیچ‌گاه با کارت‌قرمز داوران لیگ برتر مواجه نشده بود چرا که همواره سعی می‌کرد آرام و متین در کنار زمین دستورات تاکتیکی را به شاگردان خود متذکر شود و چنانچه نسبت به تصمیمات داور اعتراض داشت نیز در کمال خونسردی آن را بیان می‌کرد.

با این وجود اتفاقات عجیب و غریبی که برای سپاهان در هفته‌های اخیر رقم خورده منجر به این شد تا نسخه جدیدی از ژوزه مورایس را ببینیم و در نهایت همین موضوع باعث شد این سرمربی از حضور در بازی نخست سپاهان در نیم‌فصل دوم مقابل تراکتور تبریز محروم شود. شاگردان مورایس می‌توانستند با غلبه‌بر گل‌گهر سیرجان و شمس‌آذر قزوین با کسب ۳۷ امتیاز نیم فصل اول رقابت‌ها را خاتمه دهند.

اتفاقی که در صورت وقوع برای اولین مرتبه رخ می‌داد اما شکست مقابل آلومینیوم و اخراج ستاره‌های این تیم در آن بازی، محرومیت شش بازیکن سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان، محرومیت سه بازیکن این تیم در برابر شمس‌آذر قزوین و اشتباهات داوری این رکوردشکنی را از سپاهانِ مورایس گرفت‌. پرسپولیس در لیگ هفدهم موفق شده بود در پایان نیم‌فصل اول ۳۶ امتیاز کسب کند و دو فصل پیش نیز استقلال با فرهاد مجیدی در پایان نیم فصل ۳۵ امتیاز کسب کرده بود.

کد خبر 716534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.