آسمان اصفهان در آستانه بارش برف و باران /هوا سردتر می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا از هشدار سطح زرد با ورود سامانه بارشی همراه با بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، مه آلودگی و کاهش دید خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ضعیف طی امروز از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، در نواحی مرکزی تا اواسط روز غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و بارش پراکنده باران و نقاط سردسیر برف و به ندرت مه‌آلوده به ویژه در نیمه جنوبی و غرب پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: از عصر فردا تا اوایل وقت چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق به نیمه غربی و اواخر روز سیزدهم در نیمه شمالی، گاهی افزایش ابر خواهیم داشت.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با ورود سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از اواسط امروز آغاز می‌شود و تا اوایل فردا با بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، مه آلودگی و کاهش دید همراه است.

آقایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب شدت در ارتفاعات و مناطق همجوار با استان‌های مجاور، اظهار کرد: در این مدت شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، خوانسار، دهاقان، شهرضا و سمیرم تحت‌تأثیر فعالیت‌های سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال کولاک برف موقتی به صورت محدود، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی در مسیرهای مواصلات با استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان از مخاطرات این سامانه است.

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای بین شهری و بین استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اتخاذ تدابیر، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری، مجهز به وسایل زمستانی در مناطق کوهستانی توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه بیشینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مورچه‌خورت با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 716528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.