پرداخت بیش از ۱۸ هزار مورد تسهیلات ازدواج در استان گلستان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد ازدواج داشتیم که ۱۸ هزار و ۲۰۴ مورد تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان آزاده رجبی امروز _ دوشنبه یازدهم دی _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان چهار مرکز تسهیل گری ازدواج ایجاد شده که سه مرکز در گرگان و یک مرکز دیگر در بندر ترکمن است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ ولادت داشتیم که ۴/۶ دهم درصد رشد داشته است و ۱۲ هزار و ۴۵۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه در حوزه ناباروری ۱۵۱ نفر در مرکز ناباروری نهال گرگان خدمات رایگان دریافت کردند، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۸۷۸ نسخه ناباروری حمایت شده که تحت بیمه قرار داشتند.

رجبی با اشاره به حمایت از مادران شیرده سرپرست خانوار، اضافه کرد: این اقدام که به طرح «یسنا» معروف است پنج هزار و ۷۱۹ مادر از دهک‌های یک تا هفت مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنان واریز می‌شود.

وی از برگزاری دو هزار و ۵۴۴ برنامه در ایام روز زن در این استان خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع زنان استان با عنوان «اطلس» چند سالی است که در دست تدوین قرار دارد و هم اکنون به پایان رسیده و در هفته گرامیداشت مقام زن از آن رونمایی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: در طرح اطلس به بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های حوزه زنان استان پرداخته می‌شود که بر اساس داده‌های آماری می‌توان تصمیمات بهتری در حوزه زنان استان گرفت.

رجبی گفت: به مناسبت گرامیداشت مقام زن در این ایام دو هزار و ۵۴۴ برنامه در استان برگزار خواهیم کرد که از مهم‌ترین برنامه‌های آن ۱۷۱ همایش، ۱۸۷ نشست و ۲۹۳ مراسم تقدیر و تجلیل خواهد بود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج در استان، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد ازدواج داشته‌ایم که ۱۸ هزار و ۲۰۴ مورد تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر 716513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.