انهدام شبکه جعل اسناد رسمی و زمین‌خواری در سنندج

رئیس کل دادگستری استان کردستان از انهدام یک شبکه جعل اسناد رسمی، اوراق دولتی، کلاهبرداری و زمین‌خواری در شهر سنندج با ورود بازرسی کل استان و دستورات قضایی صادره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار کرد: یک شبکه جعل اسناد با افعال مجرمانه متعددی از قبیل جعل اسناد دولتی و تحصیل مال از طریق نامشروع، ۱۴ قطعه از اراضی دولتی در شهر سنندج را به ارزش بالغ بر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به نام خود و افراد وابسته انتقال داده بودند.

وی افزود: در همین راستا در دادسرای مرکز استان کردستان پرونده قضائی تشکیل و با دستور بازپرس ویژه پرونده، پنج نفر از متهمان مربوطه شناسایی، دستگیر و با صدور قرار تأمین روانه زندان شدند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: علاوه بر این، حدود هفت قطعه دیگر از اراضی دولتی تصرف شده شناسایی و توسط دادستانی مرکز استان جهت بررسی همه‌جانبه موضوع و پیگیری لازم به بازرسی کل استان ارجاع شده است تا نسبت به برخورد قضائی با این موارد نیز اقدام شود.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی ابعاد فساد اداری مذکور همچنان ادامه دارد و دستگاه قضائی استان اقدامات تمام مجرمان زمین‌خوار را رصد کنند و با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند.

کد خبر 716506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.