کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها نداریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به دنبال اقدامات انجام شده، تعادل عرضه و تقاضا به بازار شیرخشک بازگشته و اکنون شرایط پایدار است، در عین حال تاکید کرد که تنها محل معتبر عرضه شیرخشک، داروخانه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، سجاد اسماعیلی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت رفع کمبود شیرخشک طی ماه‌های گذشته، اظهار کرد: در یک ماه و نیم اخیر مانور بازرسی و نظارتی خوبی نیز از شرکت‌های توزیع کننده در استان‌ها و همچنین از داروخانه‌ها داشته‌ایم. به دنبال این بازرسی‌ها در صورتی که مشخص می‌شد موجودی شیرخشک در شرکت‌های پخش به حد معمولی رسیده، همانجا برنامه توزیع برای داروخانه‌ها با همکاری مدیر شرکت مربوطه و از سوی بازرسان سازمان غذا و دارو انجام شده است.

وی افزود: این امر سبب شد که توزیع با سرعت بیشتری صورت گیرد و بر همین اساس هم در آذر ماه به توزیع ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک رسیدیم. بنابراین دیگر مشکلی در بازار شیرخشک نداریم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی به صورت دو شیفت و بعضاً سه شیفت فعالند، گفت: همچنان روزهای تعطیل نیز برنامه توزیع شیرخشک برقرار است. بر همین اساس و به دنبال اقدامات انجام شده، اکنون دیگر مشکلی نداریم و تعادل مد نظر در عرضه و تقاضا، به وجود آمده و از این به بعد دیگر شرایط پایدار است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند برای خرید شیرخشک بدون دغدغه و با در دست داشتن کد ملی کودک‌شان به داروخانه‌ها مراجعه کنند، تاکید می‌کنیم که تنها محل مجاز برای دریافت شیرخشک، داروخانه است و از نظر سازمان غذا و دارو هیچ محلی به جز داروخانه برای دریافت شیرخشک معتبر نیست.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره نبود احتمالی شیرخشک در برخی داروخانه‌ها و چگونگی اطلاع‌رسانی مردم، خاطرنشان کرد: مردم در استان‌های مختلف می‌توانند با تماس یا مراجعه حضوری به معاونت‌های غذا و دارو در استان‌ها موارد احتمالی را گزارش دهند. دستور داده شده که به محض دریافت گزارش، پیگیری جدی انجام و برنامه توزیع انجام شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در ۱۰ روز اخیر گزارشی از کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها نداشتیم.

کد خبر 716499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیهان فر IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    سلام متاسفانه الان باید به سر به داروخانه‌ها بزنید. اصلا دیگه خیلی ها شیر خشک نمیارن. اون چندتایی که میارن هم مدلی که به بچه سازگار باشه نیست. بخدا بچه ام نزدیک به ۲ ماه که مشکل اسهال و دل درد پیدا کرده، چون برندی که سازگار بود رو گیر نمیارم یا یکی پیدا میشه سری بعد گیر نمیاد!! تو رو خدا ، جان عزیزتون قسم میدم دوباره تیتر بزنید و پیگیری کنید. الان تو خانواده ما ۷ تا نوزاد هست که فقط یکی شون شیر مادر میخوره بقیه متاسفانه شیرخشک میخورن. این بود طرح حمایت از فرزند آوری ؟؟! خواهش میکنم پیگیری کنید
  • م IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    يك هفته دنبال شير خشك ابتاميل ٢ميگردم هيچ داروخانه اي نداره و ميگن تو اسفند توزيع نشده ، چرا الان نوزاد بايد چي بخوره؟كي مسول اين موضوع هست؟