۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
تیراندازی در مراسم جرم است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تیراندازی در مراسم رسم نیست، بلکه جرم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار قاسم رضایی در کمیسیون عملیات شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه در خصوص سرقت‌های مسلحانه باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری انجام شود، اظهار کرد: تاکید بر این است که تمام مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه‌های مختلف باید به صورت کامل و دقیق اجرا شود تا به هدف نهایی برسیم.

وی افزود: سلاح و مهمات یکی از اولویت‌های رده‌های استان است و به‌عنوان مثال معاونت اجتماعی باید نسبت به بدعت تیراندازی در مراسم عزا و عروسی واکنش اجتماعی گسترده‌ای داشته باشد.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد بگوید تیراندازی در مراسم عزا و عروسی رسم بوده، بلکه این یک نوع جرم است، گفت: این فرهنگ نیست، بلکه این اقدامی غیرقانونی است و باید نفرات مجرم تحت تعقیب قرار گیرند، همچنین بخش‌های مختلف اجتماع، سخنرانی‌های دانشگاه، صحبت جامعه شناسان و نظرات همه قضات باید از جمیع جهات قبح سلاح را برای مردم مشخص کند، البته باید با اشراف اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز را جمع‌ آوری کنیم.

وی تصریح کرد: کسانی که سلاح مجاز دارند، اما تیراندازی غیرمجاز می‌کنند یا مجوز سلاح آنها تمام شده حق داشتن سلاح ندارند و این مطالبه جدی پلیس است.

سردار رضایی با اشاره به موضوع امنیت محله محور خاطرنشان کرد: روح حاکم بر امنیت محله محور ایجابی است و اصلش کلانتر و پاسگاه محور است، رئیس کلانتری و پاسگاه باید با اقدامات ایجابی، خود را محور و تکیه‌گاه مردم کند، تمامی مکان‌ها و مشکلات آسیب‌زا نیز با اقدامات ایجابی حل و فصل شود و اگر نشد به صورت سلبی اقدام شود.

وی در خصوص آموزش خاطرنشان کرد: دانستنی‌های حقوقی، قضائی، نظامی و انتظامی کارکنان باید بالا رود و همچنین دانستنی‌های تعاملاتی با مردم، بازاریان، کسبه و کودکان همچنین با چه ادبیات و کلامی صحبت کنیم و این موارد محورهای اصلی آموزش هستند که باید لحاظ شوند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: فراجا اکنون نیرویی است که مقام معظم رهبری در وصف آن فرمودند نیروی مقدس انتظامی و به کارکنان آن گفتند مجاهدان فی سبیل الله و در سطح ملی فرمودند مظهر اقتدار ملی و این‌ها القابی است که ایشان به مجموعه انتظامی هدیه کردند و این بدان معناست که ما باید از لباس مقدس انتظامی مراقبت و به آن تعصب خاص داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما مدیون خون شهدا و انقلاب هستیم، ادامه داد: همه فرزند این انقلاب و حافظان آن هستیم و یکی از وظایف اصلی مجموعه انتظامی مراقبت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ما بر اساس قانون عمل می‌کنیم و قانون هم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

سردار رضایی با اشاره به تهدیدهای نرم زیادی که در فضای مجازی وجود دارد، گفت: تهدید اخلاق، باورها، اعتقادات دینی، شیرازه و بنیان خانواده‌ها از مهمترین و قوی‌ترین اقدامات دشمن است که همه ما وظیفه داریم به شدت از این موضوعات مراقبت کرده و به جد با مخالفان آن مبارزه کنیم.

کد خبر 716490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.