احداث بزرگ‌ترین مارینای دریایی و گردشگری کشور در بندرعباس

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر بندرعباس، قرار شد ۹۵۰۰ متر مربع از اراضی شهری به طرح احداث مارینای دریایی شهر بندرعباس اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، یعقوب دبیری نژاد صبح امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در صدوهشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: با اجرای این طرح حوضچه آرامش به وسعت ١۶٠ هکتار در فاصله میان اسکله شهید حقانی و اسکله شیلات ایجاد خواهد شد که بزرگ‌ترین مارینا دریایی و گردشگری کشور خواهد بود.

وی افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر بندرعباس، قرار شد ۹۵۰۰ متر مربع از اراضی شهری به طرح احداث مارینای دریایی شهر بندرعباس اضافه شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در این مارینا دو اسکله فلزی برای توقفگاه شناورهای تفریحی و متوسط احداث خواهد شد و دو کشتی گردشگری اقیانوس‌پیما نیز می‌تواند در طول دستک ۱۲۵۰ متری این مارینا پهلوگیری کند و سفرهای بین‌المللی از این محل انجام شود.

دبیری‌نژاد اضافه کرد: در بخش‌های دیگر این مارینا ۱۰ هزار متر فضای سبز، پیست ورزش‌های دریایی، فروشگاه لوازم دریایی و سالن اجتماعات احداث خواهد شد که ماهیت یک شهر بندری را به بندرعباس برمی‌گرداند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: طرح در مراحل پایانی مطالعه است و عملیات اجرایی آن ۴٨ ماه پیش‌بینی شده است تا با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سازمان بنادر کشور و پیش‌بینی ٨٠٠ میلیارد تومان در فاز اول تکمیل شود.

کد خبر 716479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.