ایران با ترکیب اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است

فرمانده کل سپاه گفت: ایران با ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حسین سلامی در چهارمین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) سپاه که صبح امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: ایران با ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.

وی افزود: ایران امروز دارای قدرت عظیمی است که تصمیماتش کاملاً مستقل بوده و به پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی دست یافته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف ما این است که یک ایران قوی و اسلامی شکل گیرد، گفت: ایران قوی یعنی ایران رشید، رشد یافته و پیشرفته، ایرانی که به دانش و فناوری جدید دست یافته باشد نه اینکه مصرف‌کننده علم و دانشی باشد که در سرزمین‌های دیگر متولد می‌شود.

وی افزود: استفاده از علوم تولیدشده در جهان توصیه می‌شود اما تنها مصرف‌کننده و بهره‌بردار بودن را نمی‌پذیریم. ایرانی را می‌خواهیم که با ارزش‌های اسلامی جلوه‌های درخشان زندگی پاک بشری را به همه مردم جهان عرضه می‌کند. ایرانی که مقتدر است و در حفظ تمامیت ارضی و استقلال و پیشرفت خود تواناست و در شعاع تأثیر جهانی قرار دارد.

سردار سلامی تاکید کرد: ایرانی قدرت جاذبه دارد و از قدرت مستهلک‌سازی امواجی که برای ضربه‌زدن به او فرستاده می‌شوند برخوردار است. ایرانی که مدرن، آباد و آزاد است. ایرانی که مردمانی در رفاه دارد و این ایران قوی است. ما همه باید برای تحقق این ایران پیش برویم.

وی با بیان اینکه همه جنبه‌های زندگی بشر امروز با علوم پیش می‌رود، ادامه داد: دانش‌های انسانی هستند که فرمان می‌دهند و جهت ایجاد و نوع به‌کارگیری علم تجربی را معین می‌کنند. دانش‌های تجربی همان‌قدر که می‌توانند برای ساخت جهانی آباد و آزاد و پیشرفته مؤثر باشند اگر در خدمت اذهان که ضدارزش هستند قرار گیرد، درست مثل اذهان قدرت‌های جهانی که ارزش‌های ضدبشری را تقویت می‌کنند، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاگی را در پی خواهد داشت و به تولید سلاح‌های شیمیایی و میکروبی منجر می‌شود.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: اکنون همین دانش‌هاست که فضای ناامن و ظالمانه را در روابط بین‌الملل ایجاد کرده است. اقتصاد، جامعه‌شناسی، حقوق، علم سیاست و دیگر علوم انسانی اگر با جهت‌گیری فضیلت‌ها ترکیب نشود، جهان آشفته کنونی پدید می‌آید.

منبع: مهر

کد خبر 716476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.