پیشرفت ۵۱ درصدی عملیات احداث پل صاحب روضات

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: برای پروژه پل صاحب روضات ۱۱۴ تیر پیش‌ساخته نیاز بود که تاکنون ۳۳ عدد از آن‌ها تهیه و ساخته شده است و این پروژه در حال حاضر حدود ۵۱ درصد پیشرفت دارد.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به احداث پل صاحب روضات اظهار کرد: محله خیابان‌های بهستان و صاحب روضات روی بزرگراه شهید خرازی از طریق این پل به یکدیگر متصل می‌شود.

وی افزود: عملیات‌های احداث شمع‌های سازه نگهبان و احداث چاه‌های جذبی با توجه به مشکل دفع آب‌های سطحی در این منطقه را تکمیل کردیم و به سرانجام رساندیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: حدود ۶۴۰ متر مربع دیوار بتنی در کنار دیوارهای بتنی قدیم احداث و دیوارهای قدیمی اتوبان با احداث ۸۵ شمع و ۲۲ چاه جذبی پایدارسازی شد که عملیات دفع آب‌های سطحی را با جلوگیری از ورود گل‌ولای به این چاه‌ها از طریق احداث ۲۲ حوضچه به پایان رساندیم.

رحمتی با اشاره به اینکه یک لاین به عرض بزرگراه و عبوری ترافیک اضافه شد، بیان کرد: با انجام و تکمیل این عملیات از طریق اجرای حدود ۳۲۰ تن آسفالت در دولایه، تعریض بزرگراه با عملیات اجرایی فونداسیون میانی پل صاحب روضات آغاز شد.

وی اضافه کرد: احداث این فونداسیون با حدود ۶۰۰ تن بتن‌ریزی تکمیل شد که هفت ستون در میانه بزرگراه شهید خرازی باید نصب می‌شد تا پایه‌های میانی پل صاحب روضات برای اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه که معضلات ترافیکی بسیار زیادی دارد، تکمیل شود.

پیشرفت ۵۱ درصدی عملیات احداث پل صاحب روضات

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: شهروندان در صورت امکان از مسیرهای جایگزین استفاده یا در صورت عبور و مرور در کنار محل پروژه از توقف یا کاهش سرعت جلوگیری کنند تا موجب ایجاد ترافیک نشوند.

رحمتی با بیان اینکه توانسته‌ایم در چهار روز پنج ستون را احداث و تکمیل کنیم، بیان کرد: با تکمیل عملیات‌هایی که در سطح بزرگراه شهید خرازی انجام می‌شود، عملیات تعریض میانی نیز انجام می‌شود و با اضافه کردن یک مسیر ترافیکی عبوری شاهد عبور و مرور در سطح این بزرگراه باشیم.

وی گفت: در مرحله بعد عملیات نصب تیرهای پیش‌ساخته آغاز می‌شود که به‌علت جلوگیری از امتداد اتوبان از طریق تیرهای پیش‌ساخته، این پل احداث خواهد شد.

رحمتی افزود: برای این پروژه ۱۱۴ عدد تیر پیش‌ساخته نیاز بود که تاکنون ۳۳ عدد از آن‌ها تهیه و ساخته شده و این پروژه تاکنون حدود ۵۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم عملیات اجرایی را بتوانیم با سرعت انجام دهیم و از شهروندان ساکن در محدوده بهستان که باید عملیات‌های لایه‌سازی و روسازی مسیر در این منطقه انجام شود، عذرخواهی می‌کنیم و خواهشمندیم با توجه به امتداد خیابان بهستان و دسترسی محلی در سمت شمال از خیابان کهندژ و از سمت جنوب از خیابان آتشگاه با خیابان اتصالی شهید حجازی استفاده کنند تا بتوانیم اجرای لایه‌های روسازی این بخش از پروژه را نیز تکمیل کنیم.

کد خبر 716453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.