اجرای ۴۱۷ کیلومتر فیبر نوری برای مناطق روستایی ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به رشد ۲۴ درصد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: ۴۱۷ کیلومتر فیبر نوری در سطح مناطق روستایی استان به‌ویژه مناطق صعب‌العبور در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی کریمی اظهار کرد: قبل از آغاز به‌کار دولت سیزدهم ۷۳ روستا در این استان از طریق ۷ سایت تلفن همراه و با ارتقای ۳۵ سایت دیگر، به اینترنت متصل شده بود.

وی افزود: از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون ۹۱ روستا از طریق اپراتورهای تلفن همراه شامل «همراه اول» و «ایرانسل» با کیفیت 4G به شبکه ملی اطلاعات، مکالمه و اینترنت همراه متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تصریح کرد: هم اکنون با اجرای ۳۵ سایت جدید و ارتقای ۱۸ سایت دیگر، کار بزرگی در راستای توسعه ارتباطات و پوشش اینترنت در مناطق روستایی استان انجام شده است.

کریمی با بیان اینکه ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان وجود دارد، اضافه کرد: در این دولت ۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شامل ۲۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان در عرض دو سال در راستای توسعه ارتباطات و اینترنت پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال جاری با اجرای ۴۵ پروژه ارتباطی در حوزه اجرای سایت‌های جدید و ارتقای سایت‌های موجود، ۱۰۰ درصد روستاهای استان به‌صورت ارتباط مکالمه و ۹۹ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تاکید کرد: ممکن است تا پایان سال امکان برخورداری از اینترنت برای برخی روستاهای استان که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند، فراهم نشود؛ چرا که نیازمند اجرای پیش‌پروژه‌هایی از جمله فیبر نوری هستند و برای دسترسی این مناطق به اینترنت پرسرعت، اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در دست اقدام است که پس از آن بتوانیم پروژه‌های مربوط به اینترنت را اجرا کنیم.

کریمی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های ارتباطی در بستر فیبر نوری گفت: تاکنون ۱۸۵ کیلومتر فیبر نوری با کمک همکاران پرتلاش ما در مخابرات از محل اعتبارات ملی اجرا شده که از این میزان ۱۰۰ کیلومتر در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کل پروژه اجرای فیبر نوری در مناطق روستایی استان نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر طراحی شده است، گفت: سال جاری ۴۱۷ کیلومتر فیبر نوری در سطح مناطق روستایی استان به‌ویژه مناطق صعب‌العبور در دست اجرا بوده که امید است بتوان ارتباط با کیفیت و پایداری در روستاهای استان ایجاد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام افزود: به‌محض اینکه این پروژه به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسد، باقی‌مانده اجرای پروژه فیبر نوری در مناطق روستایی استان نیز ابلاغ خواهد شد و برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم در تمام روستاهای استان شاهد ارتباط با کیفیت و اینترنت پرسرعت باشیم.

کد خبر 716438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.