بورس امروز ۱۱ دی ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

در صورتی که اخبار مثبت روز گذشته نتواند محرک بازار امروز باشد پیش بینی تداوم روند نزولی را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نظر می‌رسد تنها مورد اثر گذار بر بازار سرمایه در حال حاضر اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

خبر پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اصلاح استاندارد ۱۵ حسابداری مورد تصویب قرار گرفت، می‌تواند بر بازار اثرگذار باشد.

کیهان مهام، عضو کمیته تدوین استانداردهای حسابداری سازمان حسابرسی در خصوص اصلاح ماده ۳۴ استاندارد ۱۵ حسابداری به خبرنگار بورس گفته است.

طی روز گذشته با حضور اکثریت اعضای کمیته تدوین جلسه تدوین استاندارد حسابداری برگزار شد و پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اصلاح استاندارد ۱۵ حسابداری مورد تصویب قرار گرفت.

طبق این بند شرکت‌ها در صورت تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌های بلند مدت باید هر سال این کار را تکرار می‌کردند و بر اساس اصلاح جدید این دوره به ۳ تا ۵ سال افزایش یافته که در این صورت یک مانع مهم در خصوص تجدید ارزیابی شرکت‌های هلدینگ برداشته شده است.

در صورتی که این اخبار نتواند محرک بازار امروز باشد پیش بینی تداوم روند نزولی را خواهیم داشت، به نظر می‌رسد ۲۰ دقیقه ابتدای معاملات می‌تواند گواه همه چیز باشد تا بتوانیم خوب تصمیم بگیریم.

افت ۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس در دقایق ابتدای معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _ دوشنبه یازدهم دی_ با افت ۶۴۸ واحدی، به ۲,۱۷۵,۴۵۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۵۳۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۹۸.۹۲۵ میلیون سهم بود که طی ۵۵,۲۶۹ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۴۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۵,۸۲۶,۹۸۱ میلیارد ریال شد.

تا این لحظه نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

بورس امروز ۱۱ دی ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

کد خبر 716414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.