زمان پیش ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + اولویت ها و جزئیات

اطلاعیه سازمان حج و زیارت درخصوص پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«به لطف خداوند متعال، توسل به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع)، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان حج و زیارت، مقرر است پیش‌ثبت‌نام (ثبت‌نام مقدماتی) از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ از روز جمعه _پانزدهم دی ۱۴۰۲_ با توجه به موارد زیر آغاز شود.

الف- زمان‌بندی پیش‌ثبت‌نام بر اساس تاریخ ودیعه‌گذاری:

زمان پیش ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + اولویت ها و جزئیات

ب- نحوه مراجعه و ثبت‌نام متقاضیان:

پیش‌ثبت‌نام از افراد دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳ با مراجعه واجدین شرایط به سامانه: https://reserve.haj.ir و به‌صورت غیرحضوری قابل انجام است؛ همان‌گونه که در «بند الف» اشاره شده است، متقاضیان باید با مراجعه به سامانه یاد شده، نسبت به تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات خود و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

ج- مبلغ واریزی:

در این مرحله کلیه متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ می‌باید مبلغ ۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معادل یکصد و چهل میلیون تومان (با احتساب مبلغ قبض ثبت‌نام اولیه و سود متعلقه به آن) و از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت نمایند. بدیهی است باقیمانده هزینه سفر (که بر مبنای هزینه‌های ارزی و ریالی محاسبه می‌شود) هنگام ثبت‌نام قطعی افراد در کاروان‌های اعزامی، که متعاقباً اعلام خواهد شد، دریافت می‌گردد.

تبصره: افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده، ولیکن به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش‌ثبت‌نام نداشته و هم‌زمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

د- نکات قابل توجه:

  • پس از اعلام کاروان‌ها، افرادی امکان ثبت نام قطعی در گروه‌های اعزامی به حج سال ۱۴۰۳ را خواهند داشت که اقدام به پیش‌ثبت‌نام نموده باشند. (به استثنای ثبت‌نامی‌های ۱۳۹۹)
  • انتخاب و ثبت‌نام در کاروان‌هایی امکان پذیر خواهد بود که با اطلاعات کامل و به‌روز شده فرد متقاضی در سامانه http://reserve.haj.ir از حیث استان، شهرستان محل اعزام و سایر اطلاعات درج شده در سامانه تکمیل اطلاعات، مطابقت داشته باشد.
  • چنانچه متقاضی پس از اعلام سازمان مبنی بر مراجعه به کاروان‌های اعلامی برای ثبت‌نام قطعی مراجعه نداشته باشد، منصرف شناخته شده و وجوه واریزی به حساب وی، مسترد می‌گردد.
  • به فضل پروردگار متعال، عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) خاتمه خواهد یافت.
  • متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۱۴۰۳/۰۹/۲۰ باشند.»
کد خبر 716397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.