۵٨ واحد صنعتی اردکان در گشت پایش زیست محیطی اخطار گرفتند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به پایش زیست محیطی ۹۵ واحد صنعتی اردکان با حضور مسئولان استان یزد گفت: از این تعداد به ۵٨ واحد توسط اداره محیط‌زیست استان اخطار اعلام کرده و برای ٧ مورد تعطیلی موقت هم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از معاونت امور عمرانی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی اظهار کرد: پایش زیست محیطی ۹۵ واحد صنعتی اردکان با حضور مسئولان استان یزد صورت گرفت که از این تعداد به ۵٨ واحد توسط اداره محیط زیست استان اخطار داده شده و برای ٧ مورد تعطیلی موقت هم اعلام شد.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر واحدهای صنعتی در این دشت صنعتی، افزود: در این گشت‌ها، واحدهایی که از نظر تولید و ایجاد آلایندگی در سطح قابل قبولی نبودند مشمول اخطار و واحدهایی که میزان تولید آلودگی شأن از حد مجاز بسیار فراتر بود، طی تصمیمات فنی و حقوقی که گرفته خواهد شد، مشمول تعطیلی‌های موقت یا پلمب اعلام می‌شوند.

معاون امور عمرانی استاندار یزد با تأکید بر اینکه این بازدیدها منحصر به یک شب نیست، اظهار داشت: طی ۴۵ روز اخیر این بازدیدها در دشت یزد-اردکان جاری بوده است.

ابوالحسینی با اشاره به این اصل که بحث تولید به عنوان یک محور مهم مد نظر است، گفت: در کنار الزام رعایت مسائل زیست محیطی و اینکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد، بحث تولید به عنوان یک اصل مهم مورد پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: این بازدیدها کماکان ادامه خواهد داشت، امیدواریم به کمک دادستانی و همکاری که در سطح شهرستان‌ها است و با کمک فرمانداری‌ها و با استفاده از ضوابط قانونی‌ای که در زمینه هوای پاک وجود دارد، بتوانیم شرایط آلودگی را بهبود ببخشیم.

به گزارش ایمنا، در گشت پایش آلودگی هوای اردکان، ابوالحسنی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل محیط زیست و مدیرکل مدیریت بحران، فرماندار اردکان و تعدادی از رؤسای ادارات شهرستان از شرکت آهن و فولاد ارفع حضور داشتند.

کد خبر 716344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.