زائران کرمانشاهی از چهاردهم دی به حج عمره  مشرف می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: اعزام ۴۴۶ زائر کرمانشاهی برای حج عمره از چهاردهم دی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سعید کریمی خو امروز _یکشنبه، دهم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام زائرین به حج عمره پس از وقفه‌ای ۹ ساله، اظهار کرد: از استان کرمانشاه نیز ۴۴۶ زائر در قالب چهار کاروان (دو کاروان اهل تسنن و دو کاروان شیعه) به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

وی افزود: اولین گروه از زائرین حج عمره کرمانشاه چهاردهم دی از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) راهی سرزمین وحی خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: دیگر کاروان‌های استان کرمانشاه در روزهای پانزدهم دی، هشتم بهمن و هجدهم بهمن اعزام می‌شوند.

وی افزود: مدت زمان سفر حج عمره برای زائرین حدود ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مدینه و پنج روز را در مکه خواهند بود.

کریمی‌خو حداقل هزینه اعزام هر زائر کرمانشاهی به این سفر معنوی را ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر آن را ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

آغاز پیش ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ از پانزدهم دی

کریمی‌خو در خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حج تمتع ۱۴۰۳ هم گفت: مرحله پیش ثبت‌نام زائرین حج تمتع سال آینده از پانزدهم دی ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای این مرحله چهار اولویت دارندگان فیش‌های ودیعه‌گذاری حج تمتع مشخص شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در مرحله اول برای دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۸۵، در مرحله دوم تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ و در مرحله سوم تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۸۶ فراخوان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از این فراخوان در صورتی که هنوز ظرفیت کاروان‌ها تکمیل نشده باشد، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ اول مرداد ۱۳۸۶ فراخوان می‌شوند.

کریمی‌خو تاکید کرد: به تمام دارندگان قبوض ودیعه حج تمتع توصیه می‌شود با مراجعه به سایت reserve.haj.ir اطلاعات خود را بروزرسانی کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با سهمیه کرمانشاه برای حج تمتع سال آینده هم گفت: هنوز سهمیه‌ای که به کرمانشاه برای حج تمتع سال آینده اختصاص پیدا می‌کند، مشخص نیست و بستگی به میزان استقبال ودیعه‌گذاران و ثبت‌نام آن‌ها دارد.

مدیرکل حج و در استان کرمانشاه در رابطه با هزینه‌ای که برای حج تمتع از زائرین هم گرفته می‌شود، عنوان کرد: طبق اعلام سازمان حج و زیارت زائرین به صورت علی‌الحساب باید حدود ۱۴۰ میلیون تومان واریز کنند.

کد خبر 716339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.