مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند را به سرعت متوقف کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته گذشته نامه‌ای به مقام عالی وزارت بهداشت ارسال شد تا پیگیر توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند شوند، ما قاطعانه خواستار توقف سریع مازوت‌سوزی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا امانی امروز _یکشنبه، دهم دی_ در پنجمین مجمع سلامت استان مرکزی اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد تعهدات بخش سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و بیش از ۷۰ درصد بر عهده سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها است که باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا بتوانیم در زمینه سلامت به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی افزود: محوریت مجمع سلامت در سال جاری، جوانی جمعیت و تعالی سلامت همگام با پزشک خانواده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه استان مرکزی در برگزاری مجامع پیشرو است، تصریح کرد :۱۱ مجمع با مشارکت حداکثری ارگان‌ها در تمامی شهرستان‌های استان برگزار و امروز جمع‌بندی مجامع در اراک برگزار می‌شود.

امانی ادامه داد: معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه جوانی جمعیت سال گذشته رتبه خوبی داشته و امسال قصد داریم این رتبه را ارتقا داده و به ممتاز برسیم.

وی اظهار کرد: درصورتی که جمعیت جوان در آینده کم باشد، مشکلات اقتصادی ما در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد، چرخ اقتصادی جامعه پیر و فاقد نیروی جوان به کندی می‌چرخد و مشکلات چند برابر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۱۷ جلسه در قرارگاه جوانی جمعیت و ۷۸ جلسه در کمیته‌های تخصصی جوانی جمعیت در استان مرکزی برگزار شده است.

وی تاکید کرد: استان مرکزی در مسیر کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور واقع شد و از نظر استراتژیک در منطقه نقش مهمی دارد، بنابراین سلامت در استان مرکزی در کشور تأثیرگذار است.

امانی با اشاره به آلودگی هوا در شهر اراک گفت: اقدامات متعددی در استان انجام شده و علی‌رغم تلاش‌های خوبی که سمن‌ها و نهادهای دولتی در زمینه آلودگی هوا انجام دادند، اقدام مؤثری در رابطه با کاهش آلودگی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته نامه‌ای به مقام عالی وزارت بهداشت ارسال شد تا پیگیر توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند شوند، ما قاطعانه خواستار توقف سریع مازوت‌سوزی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: ماندگاری پزشکان به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، در شهر اراک خوب نیست و ما اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های رئیس سازمان نظام پزشکی استان، امتیاز پزشکان به ازای هر سال ماندگاری در اراک از ۳۰ به ۶۰ افزایش یافته است.

امانی افزود: هم‌اکنون تمام اتاق‌های عمل استان مرکزی فعال شده و ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های ولیعصر، زنان و زایمان و خوانساری توسط هیئت امنای ارزی تأمین شده و برای اولین بار دستگاه‌های سیتی انژیوگرافی و اندوسونوگرافی به استان وارد شده است.

وی گفت: زنجیره تجهیزات پزشکی در بیمارستان خوانساری اراک ناقص است، این بیمارستان یکی از مراکز اصلی درمان سرطان در کشور است و باید تمام ارگان‌ها به تکمیل فاز سوم بیمارستان کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه دریافت یارانه و تعرفه سلامت برای تکمیل بیمارستان، مطالبه جدی دانشگاه است، گفت: هرچقدر در حوزه پیشگیری، سرمایه‌گذاری کنیم، بار و هزینه از روی دوش درمان کمتر می‌شود.

کد خبر 716329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.