بیش از ۳هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از رشد ۲۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق در عملیات‌های ۹ماهه نخست امسال خبر داد و گفت:‌ در این مدت بیش از سه هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ۸۸۱ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار هادی رفیعی‌کیا اظهار کرد: پلیس یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت و توسعه ملی در بسترسازی امنیت اقتصادی است.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری در مقوله اقتصادی طی نام گذاری این سال‌ها بیان داشته‌اند، راهبرد عملیاتی و اجرایی پلیس در گفتمان جامعه اقتصادی مقاومتی امروز تعبیر شده و در تدوین طرح‌های عملیاتی دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این راهبرد تعاریف عملیاتی مرتبط با رهنمودهای ایشان با بهره‌گیری از تجربه‌های غنی موجود، با جدیت در برنامه‌ریزی‌های پلیس استان آغاز شد که ماحصل آن توفیقات خوبی در کشف کالاهای قاچاق به همراه داشته است.

وی از کشف سه هزار و ۳۴۸ میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۸۱۳ هزار ریال کالای قاچاق در ۹ ماهه نخست امسال در عملیات‌های پلیس استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حدود ۲۶ درصد افزایش داشته است.

رفیعی‌کیا اضافه کرد: در این بازه زمانی ۹۱۱ پرونده مربوط به قاچاق کالا به مراجع قضائی ارسال و ۸۸۱ نفر دستگیر و تعداد ۸۰۶ دستگاه خودرو نیز از قاچاقچیان کالا توقیف شد که ۳۹۹ دستگاه از این خودروها شوتی است.

وی گفت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، مستلزم برنامه‌ریزی در رفع نقیصه‌های موجود در اقتصاد و اصلاح و بهبود آن‌ها است و در این میان، کالای قاچاق در بسیاری موارد با ایجاد و تشدید رویه‌های اقتصادی مغایر با اقتصاد مقاومتی در بطن جامعه گسترده شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی مبارزه با قاچاق را یکی ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و خاطر نشان کرد: تلفن ۱۱۰ به عنوان سامانه‌ای که در تمام ساعات شبانه روز به راحتی در دسترس عموم شهروندان قرار دارد آماده دریافت هر گونه گزارش و اطلاعات شهروندان در خصوص فعالیت قاچاقچیان کالا است.

کد خبر 716326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.