شناسایی بیش از ۱۲ هزار مورد جدید با احتمال دیابت در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز درباره آخرین آمارهای غربالگری در پویش ملی سلامت گفت: از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۴ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عباس رضائیان زاده امروز_ یکشنبه دهم دی_ ضمن دعوت از مردم برای حضور و پایش سلامتی خود در این پویش ملی سلامت، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۷۶ مورد غربالگری انجام شده از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون در سطح استان، ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر نیز با احتمال ابتلاء به پُرفشاری خون شناسایی شدند.

وی با اشاره به غربالگری ۹۰ هزار و ۷۱۵ نفر در این پویش طی شبانه روز گذشته در استان فارس، افزود: از این تعداد، هزار و ۵۴۵ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۶۰۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: منظور از «احتمال دیابت»، قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالا است.

رضائیان زاده با اشاره به اینکه هم اکنون پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: افراد بالای ۱۸ سال در استان فارس می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های غربالگری به جهت اندازه‌گیری فشارخون و قندخون خود مراجعه کنند.

کد خبر 716319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.