40 درصد درآمد دولت از مالیات تأمین شد

معاون توسعه مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۰ درصد درآمد دولت از محل دریافت مالیات تأمین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین فردوسی امروز -یکشنبه دهم دی‌ماه- در آئین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۴۰ درصد درآمد دولت از محل دریافت مالیات تأمین شده است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش ۱۰ درصدی سهم مالیات در درآمدهای عمومی و حکومتی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری ما این است که حداقل ۵۰ درصد یا نیمی از درآمدهای ملی از محل دریافت مالیات تأمین و تهیه شود.

معاون سازمان امور مالیاتی افزایش دریافت مالیات را در گرو احترام به خواسته مردم و تکریم مؤدیان مالیاتی دانست و گفت: در همین راستا باید مالیات‌ستانی به صورت مکانیزه و هوشمند توسعه یابد و با توسعه خدمات الکترونیکی نهایت ساده‌سازی در حوزه اخذ مالیات محقق شود.

فردوسی در ادامه صخبت‌هایش بهسازی و نوسازی ساختمان‌های سازمان مالیات را در جهت تکریم مردم و مؤدیان توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه مؤدیان بخش اعظم درآمدهای دولت را تأمین می‌کنند، بنابراین باید در ساختمان‌های نوساز حاضر شده و کرامت خود را حفظ‌شده ببینند.

وی از خرید و احداث بناهای جدید برای استقرار ادارات مالیاتی خبر داد و گفت: هدف ما روزآمدسازی امکانات سخت‌افزاری چنین ابنیه‌ای است تا مردم و مؤدیان ما در نهایت آرامش و راحتی بتوانند خدمات همکاران را دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان مالیاتی با اشاره به پیگیری نهاد متبوعش برای افزایش حقوق کارمندان این نهاد ادامه داد: افزایش حقوق کارمندان سازمان در دستور کار سال ۱۴۰۳ دولت خواهد بود و سازمان برنامه و بودجه به این تغییر متعهد شده است.

فردوسی در بخش پایانی صحبت‌هایش به استفاده از سامانه مؤدیان در راستای تحقق مالیات‌ستانی شفاف و هوشمند اشاره کرد و گفت: کارکنان سازمان باید با مطالعه تسلط کافی به این سامانه پیدا کنند و در صورت جاافتادن این سامانه شفافیت در حوزه مالیاتی به حداکثر خود رسیده و پنهان‌کاری و فرار مالیاتی به حداقل خواهد رسید. ضمن اینکه اخذ مالیات هم ساده می‌شود.

کد خبر 716318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.