برداشت میلیاردی از کیف پول دیجیتال

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به صورت غیرمجاز از کیف پول دیجیتال یک شهروند برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر برداشت غیر مجاز رمز ارزهای وی از کیف پول دیجیتالی خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی بیان داشت چندی پیش متوجه شده است که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمز ارز وی صورت گرفته و در نهایت از کیف پول دیجیتالش مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رمز ارز به صورت غیر مجاز در چندین مرحله برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان این پلیس پس از اظهارات فرد شاکی با اقدامات فنی و تخصصی متهم که مربی و آموزش دهنده معامله‌گری در حوزه رمز ارز بود را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ مرتضوی عنوان کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه بود، سرانجام پس از مواجهه به مستندات و ادله دیجیتالی پلیس به برداشت غیرمجاز پول از حساب کارآموز خود معترف شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمزهای عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌های خود، خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها نیز از رمزهای یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند تا دچار این مشکلات نشوند.

کد خبر 716297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.